Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du! Sälj med bibehållen avelsrätt! Så har du chans att iaf kunna avla på henne om hon blir kanon.
Jag är också väldigt feg. Eller snarare försiktig.
Nackdelen med att ha fertil hane hemma är att jag inte kan ta någon egen kull på honan.
Fast det är rätt bra. Då kanske det hinner dyka upp någon döläcker hane samt att hon hinner äta upp sig lite till. Hon är Pytteliten (matchvikt på 2.3)och är dålig på att äta ordentligt när bebbarna kommit.
Appropå svarthakan så verkar den ha gett med sig av sig själv efter att vi flyttat.
Däremot har han fått begynnande fettsvans. Stackars lilla tonåring...![]()
Det du beskriver är för mig ett fodervärdsavtal.Fast att sälja med avelsrätt är inte samma som fodervärd
Du säljer katten, oftast till ett reducerat pris i utbyte mot att du tex har rätt till en kull på henne. Så katten är inte din och du har inget ansvar för henne. Men du har rätt att ta hem katten och ta en kull.
För mig, och de flesta anta jag, så överlåter man inte äganderätten vid fodervärdsavtal. Fodervärden blir ägare av katten efter en viss tid eller när de bestämda kullarna är tagna. Alltså är det ju uppfödaren som fortfarande äger katten = har ansvar för den tills dess.
Jag skulle heller aldrig lämna ut hona på foder, just för att jag som du inte har någon bra möjlighet att ta hem katten vid parning. Har man ett stort hem och möjlighet att ha några rum till för just sånt här så skulle saken varit annorlunda.
Han är ju så vacker![]()
Ja just det, bäst att gå rätta vägen.
Min donna har bara ett cert kvar till sin GIC så det vore kul om vi blir fler som kan fira.![]()
Spännande! Hoppas ni får det snart! Då har ni ju "bara" 9 eller 11 till Supreme sen![]()