Vilka fodermärken...

Sv: Vilka fodermärken...

Jag köper inte djurmat, tycker det är alldeles för dyrt för vad man får. Betalar inte gärna för rent skit med ännu mer skit i...

Så jag kör på müsli som bas, varierar mellan Willys egna och Euroshoppers fruktmüsli. Sen blandar jag i lite olika grejer där, torrfoder för hund är nog det enda som alltid finns i. Vet inte märke på det dock, brukar få det som blir över av mamma :p

Utöver det får de självklart färskmat också.

Kanske ska nämna att det är tamråttor, GP-råtta, mus och hamstrar som får ovanstående.

Mina kaniner får, förutom det mest självklara med hö, färskt vatten och grönsaker, stampe pellets.
Funkar jättebra, kaninerna mår bra, är pigga och är i fint hull, samt fin päls.
Hade gärna kört på bara hö, men hittar inget med tillräckligt bra kvalitet (köper på granngården).

jag var hos veterinären igår o de sa att man inte ska köpa c-pellets i en djuraffär för att det står öppet i affären. Veterinären sa att hälften av c.vitaminen försvinner inom 3 dagar :( så ge mycket grönsaker!

jag var hos veterinären igår o de sa att man inte ska köpa c-pellets i en djuraffär för att det står öppet i affären. Veterinären sa att hälften av c.vitaminen försvinner inom 3 dagar :( så ge mycket grönsaker!

Har du inte hört det förut? Överhuvudtaget så ska man inte ge mat med tillsatt C-vitamin utan det är mycket bättre att ge grönsaker i stället:)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 138
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 956
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 282
Senast: Inte_Ung
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama