Vilka färger passar denna sötnos?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sandrahedman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 343
S

sandrahedman

Vilken/vilka färger skulle ni tycka passar på denna sötnos i utrustningsväg? :)(Schabrak, lindor, täcken osv.) Idéer! Stirra inte på färgerna hon har på sej på bilderna..

a3a238e0d4959a837d3c2be8e1dd89a7_426_640.jpg

6239585b701dd49a7cd6f40dfeef3b10_600_402.jpg

Hon är betydligt mindre brun i färgen nu när hon är rakad.

Sv: Vilka färger passar denna sötnos?

marinblått, vinrött, grått passar henne. även mörkgrönt.
De flesta färgerna passar bra tycker jag.

Tycker dock att du inte ska tänka på täckets färg så länge färgen känns diskret. Jag har olika färger på alla mina täcken och bryr mig inte om hur min häst ser ut i dem. Dessutom är täcken inte alltid billiga.
Schabrak och lindor däremot är billigare då är det lite roligare att köpa också.

Jag tycker inte att du ska rött till henne
Även om hon är mindre brun nu kommer den bruna färgen antagligen att komma tillbaka sen.

Mörkgrönt eller marinblått kanske?

jag tycker att din häst passar i marinblått, grönt och brunt.
det är bra färger, snygga stilrena färger som passar nästan alla.

Svårt att se av två bilder, men vitt är ju alltid snyggt. :)
Äppelgrön är fint. Och kanske nån snygg variant av lila eller rosa? Finns ju väldigt olika nyanser, vissa jättesnygga vissa gräsliga till olika hästar.

Och som muppia sa, jag hade inte brytt mig om täckena precis. Om det inte är 'fintäcken' som ska användas vid tävling osv. Då kan man ju ha ett flådigt och sen i hagen spelar det väl inte så himla stor roll. I alla fall härnere så är täcket ändå garanterat totalt fyllt av lera efter en kvart. :/

marinblått, beige, grönt i alla nyanser, turkos, grått och brunt.

Bland de lite mer "udda" färgerna skulle nog orange, äppelgrönt, lila passa fint :)

Nä sånna äckliga färger som orange, lila, rosa och neon färger passar inte på nån häst..:o möjligen på en shettis på maskerad.:D

hehe, nej inte enligt mig heller ;)
Men tänkte att matte kanske är hm.. hur ska man säga.. "lagd åt det hållet"? :D

lila, mörkblått, marinblått, svart, brunt i olika nyanser, beige, mörkgrönt och vitt är de färger jag kan tänka mig passar beroende på hur röd han är i pälsen.

kl Allmänt bara

Just mörkblått och mörkgrönt tycker jag borde passa henne väl. :) Sedan de mer "röda tonerna", typ orange osv. vilken nyans måste man ha då för att det ska passa tror ni?... Känns svårt. :(

Jag har haft lite grått och brunt på henne men tycker inte att det har varit sådär överdrivet passande faktiskt? Det är så grymt stor skillnad också på när hon är rakad och inte så jag tror att det är därför de färgerna blir så passande och sedan opassande! Nu är hon bara grå men om sommaren är hon mycket mer brun i färgen.

Jag tror att hon skulle vara vacker i koppartoner..
Inte klarrött, skulle kunna skära sig med hennes hårem, men kanske mörkt rött. Marinblått, skogsgrönt. Olivgrönt..! Vitt är ju fint på de flesta men kanske jobbig att ha som vardagsfärg, jag vet inte då jag inte haft det själv men vitt brukar ju emellanåt kunna "suga åt sig" smuts.. Nån "kanelnyans" kanske?
Inga "gulliga" färger (t.ex. babyrosa -/blått.. :crazy:) :devil:

*kl*
Vissa hästar passar i neonfärger! Neongrönt har min dam och hon klär i det :love: Men så har matte (läs: jag) ingenting emot att sticka ut i mängden heller :angel: :rofl:
Däremot; ingen häst är vacker i sliskigt gulliga saker från topp till tå... :crazy: :cool: :angel:

Ja det skulle säkert bli jättefint! :love:

Däremot; ingen häst är vacker i sliskigt gulliga saker från topp till tå... :crazy: :cool: :angel:

Nej då blir de just sliskigt gulliga ;) Man får väl sätta på dem vackra saker om man vill ha dem vackra! :angel: :D

Häftig färg. Jättefin.:laugh:
Lite samma stuk som en annan gråspräcklig ponny som finns där uppe i Umeå ;)

Nä sånna äckliga färger som orange, lila, rosa och neon färger passar inte på nån häst..:o möjligen på en shettis på maskerad.:D

Hmmpf.. Tycker de är jättesnygga :love:

tycker att mörkgrön, mörkblå,grå och sånt är tråååk. :)

Senast ändrad:

Glömde ju att tipsa om en färg :o

Tror du inte att brunt i någon mörkare nyans skulle passa henne? Har som sagt sett hästar liknande färgteckning som passat bra i grått (och blått), men då har spräckligheten haft svart botten och inte brun.

Tack jomen visst är hon! Jag är dock en aningens partisk, haha!
Jaså, vad då för någon? (förstår ej :confused::o)

Ja det får ju inte bli för mycket av det goda! ;)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 074
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 351
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som... 2
Svar
36
· Visningar
3 588
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka