Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är kanske så. Jag har googlat massor men blir inte klok i frågan..Alltså nu har jag egentligen dålig koll på sådana injektioner.
Men när man sprutar kortison och dylikt så görs det väl bara i leder?
Så hovleden kan man nog spruta, utöver det vet jag inte om man sprutar nåt mer?
Inflammation i hoven behandlas mer med metacam eller butta Ligament får läka med hjälp av sjukbeslag, vila och ev stötvåg tror jag.Ja, det är kanske så. Jag har googlat massor men blir inte klok i frågan..
Ja min blev sprutad två ggr och blev sen bra.Är det någon som vet vilka delar i hoven som man kan behandla lokalt mot inflammation? Alltså med injektion direkt i hoven?
Är framförallt nyfiken på om det går att behandla kötthoven och hovbenet lokalt med typ kortison eller dylikt?
Sprutad vart i hoven? Vilka delar var inflammerade?Ja min blev sprutad två ggr och blev sen bra.
Ja, min häst har hittills fått metacam, sulor och vila. Har inte kollat hältan nu på länge, men går och undrar vad det finns för alternativ om hon fortfarande skulle vara dålig nu efter sommarvilan..Inflammation i hoven behandlas mer med metacam eller butta Ligament får läka med hjälp av sjukbeslag, vila och ev stötvåg tror jag.
Jag har väldigt svårt att tänka mig att det går att behandla annat än hovleden lokalt. Det går ju liksom inte att komma in innanför hornkapseln utan att ta sönder den - vilket man undviker om man inte måste.Är det någon som vet vilka delar i hoven som man kan behandla lokalt mot inflammation? Alltså med injektion direkt i hoven?
Är framförallt nyfiken på om det går att behandla kötthoven och hovbenet lokalt med typ kortison eller dylikt?
Nedersta leden . Han vrickade sig i skogen och fick halta hem, grymt som tusan.Sprutad vart i hoven? Vilka delar var inflammerade?
Vad sprutades den med?Nedersta leden .
KortisonVad sprutades den med?
Ah okej. Ja hovleden vet jag att man kan spruta. Undrar mest om det även går att spruta andra strukturer, främst kötthov och hovben.Nedersta leden . Han vrickade sig i skogen och fick halta hem, grymt som tusan.
Är det något med hovbenet kan man behandla med osphos. Sprutas i halsmuskeln inte lokalt i hoven.Ah okej. Ja hovleden vet jag att man kan spruta. Undrar mest om det även går att spruta andra strukturer, främst kötthov och hovben.
Aldrig hört, vad är osphos? Måste googla!Är det något med hovbenet kan man behandla med osphos. Sprutas i halsmuskeln inte lokalt i hoven.
Är det någon som vet vilka delar i hoven som man kan behandla lokalt mot inflammation? Alltså med injektion direkt i hoven?
Aldrig hört, vad är osphos? Måste googla!
Såg det. Såg också att det enligt fass används vid problem med strålben.Ganska omtvistat som du ser när du googlar. Samt ej godkänt på hästar yngre än 4 år. Forskningsresultat på hur det öht påverkar hästar som fortfarande växer saknas.
Inflammation i kötthov och på hovbensvingarna.Vad är det för diagnos som ställts på din häst?
Inflammation i kötthov och på hovbensvingarna.