vilka bett är godkända för dressyr!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

*fia*

hejhej

eftersom jag inte har TR å inte kan skaffa just nu t'nkte jag höra med er vilka bett som är till låtna i dressyr.

är det tilllåtet med jaktkandar? kul bett?

dunderade på jaktkandaret de måste vell va tilllåtet eftersom kandarstången är rak med??

söker nytt bett till min men vill inte testa något som inte e tillåtet i dressyren då hon även ska dressyr i sommar..

vore jätte tacksam för svar

Sv: vilka bett är godkända för dressyr!

Nej jaktstång är inte tillåtet! Lämnar frågan om vad som är tillåtet lr inte till någon annan, men sök på gamla trådar finns nog rätt mågna såna här trådar längre bak i tiden!

Senast ändrad:

2- och 3-delade tränsbett med fasta/lösa ringar är tillåtna.
bettet får vara i metall eller hårt oböjligt syntetmaterial.

detta var mkt kortfattat, kolla www.stallbacken.com där finns reglerna sammanställda.

så kallat kulbett (Waterfordbett) då? e ju av metall å iof fler brytningspunkter men va ska man gö när man inte kan rida på 2 lr 3 delat??? finns det något med hävstång som e godkänt?

HJÄLP

PrinceFair gav dej ju svar på din fråga...

Kandar är det närmaste hävstång du kan komma i dressyr.

så kallat kulbett (Waterfordbett) då? e ju av metall å iof fler brytningspunkter men va ska man gö när man inte kan rida på 2 lr 3 delat??? finns det något med hävstång som e godkänt?
nej, det är inte tillåtet...

lära sig rida på ett tillåtet bett kanske? :angel:

nej. eller jo, kandarstång - men det är bara tillåtet i kombination med bridong from Msv B (+ valfritt att rida på träns/kandar i LA:5 & 6)

jo tack om hästen godkänner 2 lr 3 delat så hon gillar inte bett över huvud taget, går bäst med lite hävstång, men men så e de

va en onödig komentar, jag kan rida men va göra om hästen vägrar??

ä skit samma, får fråga någon som e trevlig å kan ge mej infon jag behöver

Jag har gett dig svar på vilka bett som är tillåtna. Vad är problemet?

Antingen lär man sig rida på ett tillåtet bett eller får man låta bli att tävla, så enkelt är det.

synd att det alltid ska bli så här på buke.

eftersom jag inte tävlat dressyr å bad om hjälp å tipps så förväntar jag mej inte sånna komentarer de kan du skaffa dej en eget tråd till.

är inte så J*vla lätt att kunna alla bett å till låtenheter nr man bara hoppat innan?

lr asså ber man om hjälp omfår sånna svar blir man minst sagt ledsen.

ja de står på text va de ska vara för bett men eftersom jag inte e insatt så fråga jag inte lätt för mej att veta vad som är tilllåtet å inte lätt att få hästen att gå på nått den hatar.

kan jag förstå va som är tilllåtet genom en text finns ju 1000000 oliak bett förlåt för att jag fråga då..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Hej! Jag rider just nu min D-ponny på ett jaktkandar (kimblewick) vilket han trivs otroligt bra med. Han är mycket lyhörd, framförallt...
Svar
8
· Visningar
2 787
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur