Sv: Vilka är ni som rider western härinne??
Kanske borde berätta om mig också och inte bara babbla med quarter4ever...
Började med western vintern -91 uppe hos Rolf Carlsson i Hagfors (han var också rätt färsk på western då) genom att vara med på clinics för Anna-Lena Lake, kan säga att de tränare jag ridit för efter det har varit som milda västanfläktar jämfört med henne......
Till att börja med var det mest att låna Rolfs hästar som på den tiden inte kunde så mycket (Baltzar och Tomahawk var favoriterna). Efter några år så skaffade syrran (som var skyldig till att jag började med detta) en nordis-ardennerkorsning som hette Alvira som jag red en hel del, både hos syrran och på clinics fast skulle vi vara med båda två så fick det bli nån av Rolfs hästar. De gånger jag inte lånade en kompis varmblod Kerberos eller till vardags Beros eller en annan kompis halvblod, en föredetta ridskolehäst på Sunne RF, Haveng hette han....
Ska sägas att jag fortfarande är mycket tacksam mot dessa personer och även andra som lånade mig hästar nån gång då och då....
Men för drygt sju år sen så kom syrran och sa att hon hade sett annons på ett Breedingstocksto och undrade om jag var intresserad av att bli delägare i henne och efter ca 2 minuters funderande så sa jag ja.....och det har jag inte ångrat....
Fast det var definitivt ingen dans på rosor till att börja med, vi var nog rent ut sagt mycket optimistiska som gick och köpte ett sto som var sju år gammal i stort sett bara inriden och sedan mycket sporadiskt riden i skogen......så efter första vintern beslutade vi oss för att ett par månader hos Rolf var precis vad hon behövde. Efter det har det mesta rullat på, förutom när hon blev halt och fick stå i ca 8 månader. Vi har varit på clinics, tävlat (både paint och wras-tävlingar) och härjat runt med henne i största allmänhet..... just det hon heter Just Miss Frekles eller till vardags Chappe...
Jag har också varit mycket aktiv i SunCity Westernriders, suttit i styrelsen 6 år, varit PR-ansvarig, redaktör för tidningen (är det fortfarande) plus ett otal andra grejer.
Har under dessa år hunnit träna för kleti och pleti.....få se nu....Rick, Anders J, Rolf C, Houston White, Bob Mayhew, Lotta K, Mia E, Anna-Lena L, Fredrik N, Eta L, ........får återkomma när jag kommer på fler........
Hmmm...det här blev långt det....men nu vet ni lite mer om mig och mina övningar inom westernridningens underbar värld....
/Carina