Vildmarksverkning

D

Daniela

Är det någon som har erfarenhet av vildmarksverkning?
När min äst blev verkad sist så hade jag inte möjlighet att vara med utan min gubbe var med och då frågade hovis om hon skulle göra vildmarksverkning... som hon gått kurs på och lärt sig... Han sa ok verkar bra, nu tycker väl jag med att det verkar bra av vad jag hörde..
Är det nån som har erfarenhet av det och kan berätta mer för mig, skulle vara kul att få ytterligare en åsikt eftersom det är helt nytt för mig.

Min häst som är en islänning har gått mycket barfota, dock ej förra vintern då hon var skodd med broddar pga halkan..

Kan tillägga att hon är mycket svår att sko..

Sv: Vildmarksverkning

Du menar kanske Vildhästverkning...AANHCP eller CANHCP. Jag har min verkad enlig en variant av den...funkar utmärkt. Kika in i röran på den översta tråden på Hästvård...så får du lite inblick.

Ja, kanske jag menar.... Ska försöka kolla...
Tack!

Fruktansvärt mycket fanns det att läsa på den tråden om olika barfotametoder....

Tänkte att nån hade nån erfarenhet..... utan att jag måste läsa igenom alla dessa sidor.... :rofl:

Fantastiska sidor! Tack för länkarna:D...Ser här att jag är på rätt väg med Funny;).

Tack för tipsen, nu fick jag mycket att läsa på...... :)

Liknande trådar

Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 045
Senast: Nevermind
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 297
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 302
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 491
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama