Vila efter fångkänning?

Mattsson

Trådstartare
Förbaskade frost!! Hästen fick känning av fång för ca 2 veckor sedan med värme i hovar och lite svullen upp mot kotan. Detta höll i sig några dagar innan det gick tillbaks. Nu känner jag ingenting längre, men hur länge ska en häst vila efter fångkänning? Skodde henne igår och hon visade inga tecken på ömhet. Är det ok att sätta igång henne?

Sv: Vila efter fångkänning?

Om hon inte visar några tecken på fång tycker jag absolut du ska sätta i gång henne !

Hej från hambo

Sv: Vila efter fångkänning?

Har precis skrivit en ny tråd om detta för ikväll visar hon tecken på fång igen.......

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 742
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka