Vila av Unghästar

Sv: Vila av Unghästar

har ingen aning om hur de rider in sinatror säkert de blir bra av det iaf..PRECIS som dekommer bli för mig!

Jorunn går inte med huvudet upp i himlen så de så ni behöver inte oroa er för mig eller jorunn de går så bra så.. vi tar de i våran takt och jag har tränare till hjälp så ni behöver inte alls sita här och tala om för mig att jag rider in min häst fel för de gör jag inte.....

Som sagt vi alla gör vi ju olika och rider in på olika sätt låt oss få göra de på vårat sätt.. huvudsaken att slutresultatet blir bra och de blir de ska ni se=)

Nu tänker jag inte gå in mer på denna tråd för den ger varken er eller mig något förutom en massa pajkastningar på mig att ajg misssköter min häst geom att rida sönder den vilket verkligen INTE stämmer!!!

Ha en bra helg nu och gott nytt år på er:D

Jag har iaf inte sagt att du missköter din häst.
Jag bara ifrågasätter dina metoder. Om jag hade en unghäst som jag 'bara' skulle ha i skogen skulle jag inte använda dina metoder eftersom jag inte anser att de är schyssta mot hästen i längden.

Men som du själv skriver, alla gör vi på vårat eget sätt och i slutänden ser vi resultatet :smirk:

Globus är Jorunn frammåt när du rider henne eller såsar hon gärna?

Jag tycker att även det är en viktig aspekt att tänka på, är Jorunn seg framåt så tycker jag att du gör rätt och sedan är jag rätt så säker på att din tränare ser sånt bättre än vi gör på några bilder.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: WildWilma
·
Hästvård Har en vän vars åring har fått en illa infektion i hoven, sticksår, främmande objekt kvar, hovbenet påverkat. Svarar svagt positivt på...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka