Viktväktartråden

ammisan

Trådstartare
2014 har börjat och det är dags att ta tag i livet igen ;)

Jag gick med i VV förra året och tycker att det funkade jättebra!! Bäst är det att man enkelt kan hitta nya och nyttiga recept :D

Hoppas att där finns fler som vill gå ner några kilon (helst innan sommaren;)) och som använder sig av VV. Själv kör jag onlinemetoden och trivs super med det!!

Nu är det bara att köra hårt :p

Sv: Viktväktartråden

Jag har medlemskap men är inte riktigt redo (när jag nu ska bli det). Har gått ned med viktväktarna förut och det funkar bra, samt att det är ett enkelt system att följa. Hur mkt vill du gå ned och varför? :-)

Jag gick upp jättemycket i vikt under en kort period för några år sedan. Vill komma tillbaka till min trivselvikt dels för att må bättre och dels för att orka mer. Man är lika degig som man ser ut i dagsläget.

Blir enklare att jobba, rida, leva, ja.. you name it :)

Jag gick ner 22kg innan jul men har väl gått å upp lite under julhelgen ;)
Har ca 20kg kvar så där finns gott att ta av!!

Själv?

Jag tycker det är så bra för man kan äta allt som vanligt men får hjälp att portionera och hålla ner mängden man stoppar i sig :D

Oj, om jag ska var helt ärlig så behöver jag gå ned 35 kg för att komma ned i målvikt. Om jag skulle gå ned 35 kg fett utan att träna är jag dock rädd att jag skulle se sjuk ut, så mitt verkliga mål är att bli hälsosam och att min kropp ska må bra. Så många dörrar skulle öppna sig om jag gick ned i vikt, att kunna rida andra hästar än de jag kan rida idag (vilket är väldigt få) är ett exempel. Mitt problem är att mitt psyke är så skört att jag lätt dyker ned i tröstätarträsket och där har jag fastnat.

Ja det blir ju en ond spiral :( Man äter för man mår dåligt och mår sämre för man äter dålig mat och blir tjockare.

Själv bestämde jag mig bara. Började genom att sluta äta vetemjöl (är glutenalergiker i grund och botten). Har sedan bara fortsatt och gick som sagt förra året med i VV för att kunna hålla bättre koll :)

Jag kommer ha invägningar på fredagar. Hoppas att du känner dig motoiverad och peppad att göra det snart. Kan säga att det är de tuffaste men mest underbaraste 22 kg jag varit med om :) Man känner att energinivån blir mycket högre och man mår psykiskt bättre också!

Jag har onlineversionen (dator & app) och betalar 195kr/månad. Som ett billigt gymkort men ger mycket bättre resultat, iaf för mig som inte har problemet att jag inte rör på mig utan att jag helt enkelt äter för mkt :)

Det tycker jag ;)

Idag blir det riktig husmanskost här hemma. Rotmos och skinka. Luktar supergott!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 389
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar