Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ta hjälp med att ställa in sadeln på cykeln!...
Ont i baken som attans, inte van att cykla 4 mil om dagen, men det går väl över, hoppas jag.....
Jag känner igen det där. Att gå upp i vikt vid mens är ett jäkligt dåligt påhitt!Fick mens och gick upp ett kilo. Tappar motivationen diiiirekt och tänker "ja men då kan jag ju lika gärna skita i allt då". Så, chips för mig ikväll!
Jag hoppar in här och behöver lite tips på hur jag bör tänka. Jag vill gå ner från 67kg till 58kg, är 161cm lång så väger några kilo för mycket.
Jag har köpt en aktivitetsklocka som loggar puls, steg m.m. Och fick en träningscykel av farfar som jag cyklar 4ggr/vecka och gått upp från 20min lugn takt till 25-27min med lite intervallträning för att få upp kondition och har gjort detta sen 5maj. En kompis hjälper mej med denna biten.
Sen rider jag ca 3-4ggr/vecka och då ute i skogen. Varierande takt och längd men runt 1h.
Utöver detta går jag promenader, klipper gräs (stor gräsmatta) m.m.
men jag verkar inte gå ner något? Kanske jag äter förlite? Har sedan förra fredagen inte ätit något lösgodis (kunde äta det varje dag) och hållt nere kak och chokladintaget.
en vanlig dag är det
middagen/ lunchen varierar Som typ spaghette och köttfärssås, grillat (kyckling, grönsaker m.m.) och enkla middagsrecept.
- Frukost: te och 1 knäckemacka med ost
- mellanmål/lunch: de senaste dagarna 1 pannkaka med grädde och sylt (detta varierar)
- middag eller lunch: fläskkarre/kyckling och grönsaker
- Kvällsmål: te och 1 knäckemacka med ost
kommer det kanske synas om ett tag att jag försökt ta tag i kosten?
Det är min utmaning, att äta oftare och bättre. Är väldigt kräsen med maten men försöker flytta gränsen lite då och då.För mig (med ung samma längd men samma mål ungefär) så är det för lite protein och troligen för sällan.
Frukost (havregrynsgröt m ägg)
Mellis (1 kokt ägg)
Lunch (exv en ryggfilé av torsk plus grönt som broccoli, ärtor, haricot vert
Mellis (proteinshake på vatten och pulver)
Middag (exv kyckling i ugn med rotsaker)
Ev ngt litet till beroende på uppe sent osv, fokus på protein igen)
Osten på knäckebrödet skulle jag byta mot exv kyckling eller skinka.
Det är min utmaning, att äta oftare och bättre. Är väldigt kräsen med maten men försöker flytta gränsen lite då och då.
Bytte ut ena knäckemackan mot 1-2 ägg på jobbet till frukosten.
Sen har jag kört mer grönsaker och kött under helgen och mindre pasta.