Sv: Vikttråden 2013
Jag MÅSTE få skryta lite!
Under helgen har jag (vi) frossat i så mycket onyttigheter att jag grät mig till sömn av ångest (

) dock tränade vi lite igår men det var typ halvhjärtat.
Idag låg jag däckad till typ 13.30, sedan fick jag för mig att jag skulle träna - så jag började ladda upp mentalt.
Vacklade lite till och från men så läste jag något som fick mig att nästan flyga upp till gymmet (i stil men "haha tränar den personen det lilla och tycker det är jobbigt så kan väl jag också!

")
Så jag gick upp till gymmet (ca 15 min promenad, uppförsbacke nästan hela vägen) kom dit och upptäckte att det var SMOCKAT med folk!
Klockan var 17.30 en måndag så egentligen var det inte ett dugg konstigt.
När jag skulle registrera mitt pass så såg jag att det började ett "BodyAttack"-pass, tänkte att jag kanske skulle ta det istället, så jag gick in till receptionen och pratade med tjejen som satt där.
Hon sa "det är MYCKET kondition, och VÄLDIGT jobbigt om man kör "all in" men du kan ju anpassa dig efter din förmåga - så nog tycker jag du ska prova

"
Och det gjorde jag.
Jag som ju inte varit med på idrotten (dvs. "Hoppat omkring" med andra )sedan i 4-5:e klass var skapligt nervös men jag pratade lite med et par andra väntande tjejer, och med instruktören.
Kändes fortfarande läskigt - men jag hade bestämt mig! Jag skulle minsann testa!
Det var fullt ös nästan från först stund men rörelserna i sig var inte jättesvåra - det svåraste var att höra vad instruktören sa, och hinna ta in informationen och utföra övningarna efter bästa förmåga - innan det var dags för nästa moment.
Jag höll ut i ca 25 min, vilade lite ibland och drack vatten - men hängde på så gott jag kunde.
Sedan var det ett par minuters paus så då gick jag - galet nöjd med min insats!
Jag HADE klarat av skräckmomenten - spegelväggen, glasväggen ut mot gymmet, de andra i lokalen o.s.v.
Så även om jag inte klarade hela passet så växte hela jag efter denna upplevelse!
På onsdag blir det ett vanligt styrkepass