viktskillnad, ensilage

T

Thindra

Vad väger de stora runda plastade ensilagebalarna gentemot de fyrkantiga plastade stora ensilagebalarna?
 
Sv: viktskillnad, ensilage

Det är rätt stor skillnad mellan olika ts-halter. För att ytterligare försvåra uppskattningen finns det olika storlekar på både de runda och de fyrkantiga...

(våra fyrkanter väger mellan 140-200 kg beroende på ts, rundbalarna vi köper in mellan 250-400 kg)
 
Sv: viktskillnad, ensilage

Det kan variera mycket mellan olika Ts-halter, och säkert gör olika maskiner olika stora balar.
Fråga höbonden du köper av.
 
Sv: viktskillnad, ensilage

Vi har stora runda ensilagebalar & de brukar väga ca 200-250 kg, men som sagt det kan va olika.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
11
· Visningar
592
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
912
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 708
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp