Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, alla läser vi en text olika, men enligt citaten här ovanför så tycker iaf jag att det är ganska tydligt att hon inte direkt tycker att det är hästarnas förtjänst att hon blir placerad.
Kanske lite OT men det krävs ju även en domare som "förstår" sej på gångarter. Mitt sto har 9mässiga gångarter och fick i somras på tävling en 5a. När vi ifrågasatte bedömningen och noterade vilka hon bedömt högt insåg vi att den här kvinnan ville ha den "gamla" sorten, dvs tyngre och lååångsamma. Så där hade vi inget att hämta
Kanske lite OT men det krävs ju även en domare som "förstår" sej på gångarter. Mitt sto har 9mässiga gångarter och fick i somras på tävling en 5a. När vi ifrågasatte bedömningen och noterade vilka hon bedömt högt insåg vi att den här kvinnan ville ha den "gamla" sorten, dvs tyngre och lååångsamma. Så där hade vi inget att hämta
Det krävs att ryttarna förstår vad som ingår i bedömningspunkten gångarter också.
Inte bara gång utan dess takt, rytm o renhet.
Givetvis är det så! Och det var bra. Minst lika bra som de andra gångerna men ändå lade hon sej 2-3 poäng under alla andra domare tidigare. Överlag. Men som sagt, det är OT från tråden
Att många ridskolehästar har små gångarter beror kanske på att de blir dåligt ridna, vilket leder tillbaka till trådens ämne; bra ridning gör att hästen får bättre gång (även om hästar givetvis har olika grundförutsättningar).