Viktigt i en annons?

Sv: Viktigt i en annons?

Nu är det kanske bara jag som är lite säkerhetsnörd.. Men hur stor vikt lägger ni på att anläggningen är säker? D.v.s. brandvägg mellan grovfodret och stallet? osv..
Lägger ingen egentlig vikt vid sånt i en annons.

Det jag vill veta i annonsen är hur mycket det kostar mig i tid och i arbete, vad som ingår, vad som kan köpas till, och vad jag har för fördelar av att flytta till just detta stall.
 
Sv: Viktigt i en annons?

*KL*
Nu är det kanske bara jag som är lite säkerhetsnörd.. Men hur stor vikt lägger ni på att anläggningen är säker? D.v.s. brandvägg mellan grovfodret och stallet? osv..

Just det hade jag nog inte funderat på, så himla mycket som ska klaffa ju. Men ordning och reda utifrån säkerhetsperspektiv - ja. Säkra boxar och övriga lösningar i stallet - ja. Bra stängsel med el och inte massa skräp på gården kollar jag efter.
 
Sv: Viktigt i en annons?

För mig är det viktigt att annonsen speglar verkligheten. Står det tex. att fodringar ingår 4 gånger om dagen ska det vara fyra gånger om dagen varje dag och inget annat. Med andra ord, lova inte mer än du kan hålla! Lovar du vitt och brett så kommer kanske folk att svara på annonsen och flytta in men blir dom besvikna sedan skapas konflikter som kunnat undvikas om man vetat hela sanningen från början och du riskerar att stå där med tom box om ett halvår igen och får börja om från början. Saklig information som du kan hålla!
 
Sv: Viktigt i en annons?

*KL*
Nu är det kanske bara jag som är lite säkerhetsnörd.. Men hur stor vikt lägger ni på att anläggningen är säker? D.v.s. brandvägg mellan grovfodret och stallet? osv..

Skulle inte lägga någon större vikt vid det. Byggnader byggna enligt svenska boverket håller standard, byggnader byggda innan dess, får man se mellan fingrarna.
Massor av stall håller inte måttet för brandsäkra väggar (EI30, EI60) , mellan foderkammare och stallet. Jag ser inte att det är ett stort problem i Sverige. Men visst, börjar det brinna så är hästarn rökta.

För övrigt så ser jag det som viktigt att vara tydlig i annonsen. Vad erbjuder jag? Det är den informationen som intressenten söker. Saklig information.
 
Sv: Viktigt i en annons?

Var stallet ligger - i rubriken. Och då räcker det inte med gård eller bynamn. Skriv trakt (stad/län) och sedan mer preciserat. Förvånansvärt många annonser där man inte vet om stallet ligger i Skåne eller Jämtland...

Kostnad per månad
Vad som ingår
Ev arbetsuppgifter
Om det är kollektivstall
Antal platser
Är det box inne/ute?
Hagar och utevistelse
Antal fodringar
Ridbana/ridhus?

Sedan kan man väl krydda med mer om man vill, tränare, bilder, ev inriktning etc

Egentligen skulle man vilja ha referenser, men det är ju svårt att ordna om man inte själv har kontakter...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
2 377
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Anna-Bella
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 047
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp