Det vi har att jobba med är vad vi tror är bäst för våra barn. Vi valde en förskola lite längre bort för att den barnen i omgivningen går på är kass enligt mig. Det finns många förskolor i området och alla hamnar på samma skola och skolan lämnar en del att önska. Därför bytte vi skola på äldsta barnet, också en som ligger en bit bort, och även minstingen flyttar dit sen när det är dags för skola. Kanske att det är något barn från förskolan som hänger med.
Det som är viktigt för mig som förälder är att skola/förskola är engagerade, ser till det enskilda barnets behov och inte stuvar in alla i samma mall de inte hör hemma osv. Finns det engagemanget tänker jag att resten löser sig. Hittills har jag haft rätt i det tänket då det, när något dykt upp har gått att lösa. Det är alltifrån barn som är "för gammal för sin faktiska ålder" som då fått hoppa upp i förskolegrupperna tills barnen i gruppen ligger på samma nivå, barn som är tyckt att det sociala varit knepigt och personalen då engagerat sig mycket i att hjälpa till och själva bjudit in till fortsatt kommunikation, skolledning+specialpedagog som bjudit in för att diskutera vad de har för möjlighet att hjälpa vårt barn att få en bra skolgång när jag ställt frågor osv.
Det som är viktigt för mig som förälder är att skola/förskola är engagerade, ser till det enskilda barnets behov och inte stuvar in alla i samma mall de inte hör hemma osv. Finns det engagemanget tänker jag att resten löser sig. Hittills har jag haft rätt i det tänket då det, när något dykt upp har gått att lösa. Det är alltifrån barn som är "för gammal för sin faktiska ålder" som då fått hoppa upp i förskolegrupperna tills barnen i gruppen ligger på samma nivå, barn som är tyckt att det sociala varit knepigt och personalen då engagerat sig mycket i att hjälpa till och själva bjudit in till fortsatt kommunikation, skolledning+specialpedagog som bjudit in för att diskutera vad de har för möjlighet att hjälpa vårt barn att få en bra skolgång när jag ställt frågor osv.