Ja, man kan ju bara vänta och se! Både sto + hingst är ju 160 cm. Men så länge hon håller sig under 170 är jag nöjd. 165 är väl rätt lagom. Vissa är ju, som du säger, snabba i början och långsamma sen...och tvärtom.
Tycker bara det är lite konstigt, om jag nu minns rätt vill säga. När jag köpte stoet för snart två år sen (nov 02) så träffade jag även hennes senaste fölis, då precis avvand. Det (sto)fölet var banne mig inte mycket högre vid då 5 mån ålder! Men jag vet inte vem hingsten var, men har dock för mig att även han var normalstor, typ som stoet. Men som sagt, jag kan ju minnas fel.
Hon var ju trots allt stor redan vid födseln, men jag håller koll så att hon inte drar iväg och får uppdrivna kotor. Just nu är hon ganska överbyggd bak och hon ligger ner och vilar mycket. Som det ser ut nu kommer jag inte att stödfodra henne under betet, vill inte riskera nån broilertillväxt. De har bra gräs i hagen, stoet (21) är fin i kroppen och får inget extra heller, hitintills. Ska dock börja ge henne lite Hippo Alfa så att hon får tillräckligt sen när gräset tappar kraft. Hon är ju dräktig igen och så.
Nu blev det pratigt!