viktdamasker

martha

Trådstartare
Är det nån som ve vart man kan få tag på såna ? typ som man sätter som vaddstycken , eller är det bara tåvikter som gäller..jag måste försöka jobba upp ett vänster bak o höger fram på en pålle.

Sv: viktdamasker

Jag fick låna ett par viktdamasker av min dåvarande equiterapeut. De hade iläggsfickor på sidorna så man kunde anpassa vikten själv utifrån träningen. Fanns ett antal metallskivor som gick att plocka i och ur vilket gjorde att det gick att träna benen olika mycket :).

De satt jättebra och fungerade fint men jag kan tyvärr inte hjälpa dig med var du får tag på dessa. Men det finns bra grejor att få tag på därute ;).

Är det nån som ve vart man kan få tag på såna ? typ som man sätter som vaddstycken , eller är det bara tåvikter som gäller..jag måste försöka jobba upp ett vänster bak o höger fram på en pålle.

Vet inte om detta kan hjälpa dig. Men islänningar har ju tunga boots, kanske kan du ta hjälp av dem, tror att de finns enbart hela. Men ta kontakt med en typ sadelmakare som kan sätta dit kardborre så är det ju smidigare, då är de justerbara runt.

Bara en tanke, kanske inte funkar.

E lite nyfiken hur har det skett eller varför behöver du arbeta upp hö och vänster ben?

behöver inte svara om du inte vill!

Sidostropp? :idea:

Jag dryftade detta med osteopaten för ett tag då tanken börjat mala hos mig. Och höll på att få på nöten för han trodde jag skulle börja viktträna innan jag fått prata färdigt. :o

Jag har alltså provat att skritta med sidostropp och kan med den egentligen styra belastningen på både bak och fram. Det har jag fått mycket bra resultat med och SNABBT.

Har en treåring som kommit lös ett par ggr och har haft problem med bogen hö sida ...han har belastat vä bak o höger fram diagonalt dåligt ...Nu har jag fått rätt på han men han vill gärna dra rumpa till vänster bara d,för att han är svagare diagonalt....har provat lite med sidostropp med han får skav av den.
Det funkar ganska bra att "dra" rätt honom, men jag får hålla på o korrigera hea tiden så då slog det mig att jag kanske kan ha vikter lite några ggr i veckan så han jobbar mer med det svagare partierna

Jag har ett par, de är rätt gamla men jag kan kolla vad det är för märke sen, det kanske kan hjälpa :)

De ser ut som molle2 beskriver.

handledsvikt.jpg

Vad tror du om sånna handledsvikter som folk använder?

Jag köpte mina här stallstoraskuggan.com men vet inte om de fortafarnade har dem efter att Tore gårr bort.

Ja det kanske blir lite mycket koncentrerat.

På Apachen satt de högt upp i bogen,förmodligen något han sprungit med länge trodde "kotknackaren".Vi fick bort smärtan på honom,men han sprang och hackade till då och då i loppen.

Men "ger" det inte mer om man jobbar med vikter i skritt än i trav? Om man nu ska göra det?

Traven som gångart sliter mer än det bygger om man kör med vikter tycker jag.

Men "ger" det inte mer om man jobbar med vikter i skritt än i trav? Om man nu ska göra det?

Traven som gångart sliter mer än det bygger om man kör med vikter tycker jag.

Ja,du har nog rätt!Det var "kotknackaren" som sa att vi skulle trava med vikter på,vi provade några ggr,men gav upp när han travade som en kråka.

Jämför man med när man själv tränar styrketräning så inte sjutton tränar man löpning med vikter runt fötterna om man snedbelastat?

Då kör man ju typ styrketräning och det är ju det vi är ute efter när vi vill bygga om pållarnas muskulatur också. :idea: Men alla tänker inte så, det vet jag.

(behöver verkligen ett nytt tangentbord, detta censurerar halva meningar i bland)

Det står HÄSTMANSCHETTEN på dem och ett telefonnummer, mina är rätt så gamla så numret kanske inte går rätt längre men du kan ju prova.

Skickar PM :)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar