Viktboots och equiband

Alltså nu vet jag inte om det beror på att jag de facto har tömkört mer än jag brukar eller rumpbandet. Men idag var tredje passet på två veckor och hon gjorde sitt bästa pass nånsin på töm! Så himla avspänd, genomsläpplig och skummade mer i munnen än hon nånsin gjort :love:! Provade dock på min andra i veckan, den som behöver det mest-och det var verkligen noll och nada i skillnad på henne.

Jag skulle vilja ha input från någon som jag vet red vettigt som använder sig av bandet. Jag vet bara folk som inte kan rida särskilt bra som använt sig av det och fått bra resultat. Jag tycker det är jättesvårt att avgöra annars, tycker det ser rent bedrövligt ut det arbetet från marken som visas på ÅF sida där hon "balanserar" hästen eller vad det kallas.

Jag har varit hos henne på ryttarträning alltså coreträning och hon är en vettig person men tror tyvärr inte ridkunskaperna räcker till för att jag ska köpa konceptet.

Har ett billigt sånt där band från hööks, betalade 169, använder ibland och tycker att det funkar på min lättstressade häst med mycket gas.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
937
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 781
Senast: Migo
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama