Q

qrumelur

Nyfiken - vad vägde du när du blev gravid och vad vägde du efteråt? - ja kanske inte så där typ dan efter förlossningen men ni fattar hoppas jag. :p

Sv: Vikt...?

Jag vägde för mycket, gick upp 7 kg under graviditeten. Dom gick jag ner igen på två veckor efter förlossningen och sen gick jag ner 9 kg till på en månad ungefär. Väger dock fortfarande för mycket! :p

Vägde ca 55kg när jag blev gravid, vägde sen 59kg vid inskrivningen och någon dag innan förlossningen vägde jag 73kg ca och nu snart 3mån efter står jag fortfarande still på 65kg som jag vägde när jag kom hem från bb.
Ska sätta igång med att få bort fläsket snart för så här kan jag ju inte gå runt och se ut :p
Jag är 157cm så 65kg är mkt för mig!

Barn 1:
Inskrivning: 47
Förlossning: 62
Efter 6 månader: 43

Barn 2:
Inskrivning: 48 kg
Förlossning: 58 kg
Efter 9 månader: 45 kg

Jag är 165 lång

Barn 1:
Inskrivning: 65
Förlossning 81
Efter ett år: 68

Barn 2:
Inskrivning: 68
Förlossning: 86
Efter 10 månader: 78

Min kropp är så amningsvänlig, den liksom gosar på sig en massa bra fett som kan behövas när man ska göda en bebis. Jag har tusen gånger mer cravings nu än när jag är gravid. Jag ska ner åtminstone tio kg, men har ingen egentlig plan, kör på med så mycket motion jag kan och inte så mycket mer.

Vägde 61 kg innan graviditeten- är bara 1.58....
typ 75 kg i v 36
93!!! kg inför igångsättningen v 38+1 (mkt vätska- tror inte man kan gå upp 18 kg på 14 dgr)
84.5 direkt efter förlossning
72 efter 5 dagar...

Tyvärr har jag gått upp igen med amningen och nu mediciner. Har bytt nu å gått ner 2 kg på 1.5 dagar så det verkar vara vatten igen...
Hoppas gå ner innan jag börjar jobba igen iaf...

Jag vägde 60 kilo innan jag blev gravid, 76 kilo innan förlossningen, och 62 kilo nu fyra månader senare. Målet är att åtminstone bli av med de där två kilona innan jag slutar amma. Det går neråt, men saaaaakta....

59 på inskrivningen

64 dagen innan förlossningen

58 dagen efter förlossningen

Sedan har det stadigt ökat =/, har dock tagit tag i träningen igen =)

1:a

77 vid inskrivningen
93 pa förlossningen
84 efter en vecka och sen gick jag inte ner mer

2:a
84 vid inskrivningen
94 vid förlossningen
84,5 efter 14 dagar

Minst 20 kg ska bort men jag har ingen plan för det än. Men ska komma igang ordentligt med promenader snart och bort med allt onyttigt.

Med My vägde jag 62kg vid inskrivningen och 74,5kg vid förlossningen. Tappade 8 kg direkt och sen försvann resten efter några månader. När jag blev gravid med Maja var My 11 månader och då vägde jag 62 kg igen. Vid förlossningen vägde jag 78kg och nu 6 veckor senare väger jag 65 kg.

Jag tycker dock att det känns som att vikten kvittar, kroppen har ändå blivit lite ommöblerad så jag kommer nog aldrig se ut riktigt som innan jag blev gravid. Men jag trivs med min mammakropp!

//Julia

Nu är jag ju inte "klar" än, men nu i vecka 32 väger jag 3 kg mer än vid inskrivningen.
Och förra året vid den här tiden var jag alltså inte gravid, men vägde då 5 kg mer än nu. Hoppas på att bebis tar med sig några extra kilo bort också :)

Innan jag blev gravid - 45kg
Inskrivning - 40kg (v.8)
Förlossning - 50kg
Dagen efter förlossning - 40kg
Ett år efter förlossning - 45kg
8år efter förlossning, dvs idag ;) - 45kg

Inskrivningen: 55 kg
Innan förlossningen: 72 kg
Fem dagar efter förlossningen:64 kg

Vet inte riktigt när jag kom tillbaka till inskrivningsvikten men det gick ganska snabbt. Nu undrar jag bara när min fina platta mage ska komma tillbaka, det har snart gått två år sen förlossningen. Men man kanske måste träna lite för att få bort den...

Första barnet

54 kg vid inskrivning
79 kg vid förlossningen
55 kg två månader senare

Andra barnet

64 kg vid inskrivningen
74 kg vid förlossningen
54 kg två månader senare

Tredje barnet

64 kg vid inskrivningen och längre än så har jag inte kommit. Eller jo, är i v.24 nu och vågen visar +4 kg.

Inskrivning: 86 kg
förlossning: 101 kg
Nu efter 1.5 år: 75 kg

Jag är 163.5 cm lång så ska gå ner 10 kg till.

Med första barnet gick jag upp 12 kg och när jag kom hem från BB tre dagar efter förlossningen hade jag gått ner 14 kg :laugh:

Med andra barnet gick jag upp 17 kg och nu två månader efter förlossningen har jag 10 kg kvar... :grin: de ska bort men jag har ingen brådska.

Jag är 163 cm lång och vägde 51 kg innan jag blev gravid. Vägde 55 kg vid inskrivningen och 69,8 kg dagen före förlossningen. 6 månader har gått och jag är nere på 52 kg. Det mesta hade dock försvunnit efter 4 månader.

Jag vägde 65 kg vid inskrivningen v.10 och 91 kg vid förlossningen.
Vid hemkomst 4 dar senare vägde jag 73 kg.
Nu 14 (drygt) månader senare väger jag 71 kg.

Jag är 165cm och vägde 55 kg innan jag blev gravid.
57 kg vid inskrivningen, sen gick jag ned för att jag spydde så mkt i 4 mån. Sen i 6 månaden gick jag väl upp 10kg på två veckor.
85kg vid förlossningen.

Nu, 6 månader senare har jag ingen aning om vad jag väger, tror det är runt 60kg. Har lite trivselkilon att gå ned, men för det behövs träning och det är inte prioriterat just nu. :)

Vagde ca 55 kg innan jag blev gravid, 163cm lang. 57 vid inskrivningen. 75 vid forlossningen. Fick tvillingar :laugh:

Idag vager jag 55 igen (barnen ar 2 ar och 9 manader) - det mesta forsvann ratt fort men de sista 3-4 kilona var seeeega :crazy:
Och kroppen ser inte ut som forut, trots att vikten ar densamma. Men det var val vantat ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 064
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 468
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar