Vikt uppgång under graviditet

Sv: Vikt uppgång under graviditet

Är det smart att banta innan man blir gravid?
Jag väger idag 73kg och är 166 lång.
Lite överviktig(skulle några säga:angel:)

Eller är det bättre att ta det när man har fött?

Har inte lust att "banta" hela livet;)

du kan kanske försöka gå ner till 66 iaf?.
motionerar du mkt. försök att motionera mera istället för att bara äta mindre.

och kanske ta en morot istället för godis på kvällen och viktigt, inte äta för sent eller innan man ska gå och lägga sej lr på natten sånt tror jag ger mkt extra kg.
ät på regelbundna tider.

och kanske ta en morot istället för godis på kvällen och viktigt, inte äta för sent eller innan man ska gå och lägga sej lr på natten sånt tror jag ger mkt extra kg.
ät på regelbundna tider.

Jag brukar äta kokta morötter i varm grönsaksbuljong när jag är godissugen men ätit för mycket onyttigt under dagen. Smaskens! :d

Och jag är i vecka 33 och har gått upp totalt 1,3 kilo. Sist hade jag gått ner ett halvt kilo sen gången innan.... Men även här växer det som det ska.

Har också en del kilon för mycket till att börja med så jag är naturligtvis glad att det inte går uppåt mer än nödvändigt. Jag tror att det handlar om att jag ätit för stora portioner tidigare. Nu rymmer jag inte lika mycket så då blir totalen att jag går minus i mig själv.

Gäller bara att försöka hålla samma portionsstorlekar efter förlossningen. Uppenbarligen klarar jag både mig själv och den lilla parasiten på mindre än innan!

Åååååå vad ORÄTTVIST att du blivit så snygg så fort :mad:

Jag gick upp 25 (!!) kilo, satt tvärstill med foglossning ... inte att rekommendera! Nu har det gått 3 månader och jag har ca 10 kilo kvar, men skall gå ner 15 är tanken (men de exta 5 kilona hade jag innan jag blev gravid).
Har just kunnat börja röra mig så smått igen, så när ridning och annat sätter igång så tror jag kilona kommer försvinna :) Jag tänker inte banta så länge jag ammar för lillans skull. Och röra mer på sig har inte varit något alternativ än, som sagt :)

Är det smart att banta innan man blir gravid?
Jag väger idag 73kg och är 166 lång.
Lite överviktig(skulle några säga:angel:)

Eller är det bättre att ta det när man har fött?

Har inte lust att "banta" hela livet;)

Jag hade försökt bli gravid länge, men det var när jag gick ner 8-10 kilo som det plötsligt tog sig, och jag är glad att jag fick börja på en lite lägre vikt, det var sköööönt ;)

Vägde mig i morse igen, har gått upp kilo mindre nu :D från 68.5 till 73 istället för 74.

Jag äter inte godis.
Jag var sockerberoende i 5-6 år och har nu slutat helt med godis och sötsaker.Och ändå har vågen inte ändrat sig:mad:

*kl* Jag har gått upp 5 kilo och jag är bara i v17. Jag var kanske inte så stor innan, men jag var inte underviktig. Eftersom jag är 37 år så finns ju skäl för att vara orolig för att inte kunna gå ner kilona efteråt.
Ändå äter jag nyttig mat, men jag är dödstrött så jag orkar inte röra på mig mer än mocka och släppa in/ut hästar. Blööörk!

knapplån

jag är i v 33 och har gått upp 15 kg nu. Lite väl mycket tycker jag, med tanke på att det är 7 veckor kvar och min bm sa att jag kommer gå upp mellan 11-16 kg totalt.
SKit oxå. Har ändå inte ätit spec onyttigt, så det var väl bara så att jag skulle upp de här kilona antar jag.
Men jag längtar efter att få bli smal igen, har redan en plan på hur det ska gå till (dessutom ska jag gå ner mer än jag vägde innan jag blev gravid)

Hur kan din barnmorska säga hur mycket du kommer att gå upp i vikt? :confused:När sa hon det? Det måste väl ändå vara helt omöjligt att bestämma, alla människor reagerar olika på hormonomställningarna i kroppen mm.

med nr 1 -4kg (startade med en ganska stor övervikt).
Med nr 2 11 kg som försvann inom en vecka efter förlossningen.
Nr 3 ungefär 3 kg (såg ut som ett skelett efteråt...)
Nr 4 och nr 5 gick jag upp kanske 2 kg styck, vägde betydligt mindre efter än före graviditeterna. Att spy i 9 månader är INTE kul! Aldrig mer!!!

Vägde mig bara en gång hos bm, och då stannade vågen på +8 sedan inskrivningen (då jag vägde 59). Kanske att jag hann gå upp 10 kg, mer tror jag inte det hann bli (dottern föddes en månad för tidigt). Nu ca en månad och en vecka efter väger jag 61 kg. Magen är ganska platt, lite slapp bara efter snittet.

Mådde du illa i 9 månader:o
Uch hoppas jag slipper det:crazy:
Kan inte ha varit kul alls

53 kg

gick ner 36 kg på 3 mån sen stod det still nästan ett år innan jag orkade ta resten. Nu ligger jag på 55 kg under vikten på förlossning, dottern är 2½ år gammal :)

Ja det var inte kul! Istort sett allt jag åt vände och kom upp igen. Konstigt nog så var barnet bägge gångerna normalt stort och verkade inte ha tagit nån skada av det. (3180gr och 3080 gram, inga bamsebebisar men ändå..). Jag kände mig våldsamt avundsjuk på andra mammor som gick upp både 15 och 20 kg, och kunde äta vad som helst:eek: Själv fick jag vara glad för en liten yoghurt som hela dagens intag...

Före jag belv gravid vägde jag 60 kg till mina 152 cm, BMI 26.
Vid inskrivningen i v 10 hade jag gått upp 5 kg:o.

Sen stod det still ganska länge, fram till v 24 då jag började gå upp.

Nu i v 30 väger jag 70 kg. Alltså 10 kg + så här långt.

Att jag var tvungen att sluta rida för 3 veckor sedan pga att magen blev ivägen och att min allt värre foglossning gör att jag inte kan röra mig så mycket annars heller, gör väl inte saken bättre förstås....:crazy:

Jag gick upp ca 25 kilo, nu åtta månader efter förlossning har jag ca 3-4 kilo kvar. De är utan tvekan de segast kilona jag nogonsin varit med om.

Hellre illamående (kanske inte i 9 mån) än de åderbrock jag fick, mina ben såg ut att tillhöra en 80 åring och inte en 21 åring :crazy:

Ja faktiskt, illamåendet försvann i samma ögonblick som bebisen var född, men åderbråck antar jag finns kvar hela livet? (och jag har snabbt och lätt ätit upp mig de kilon som försvann...:angel:)

Jag har gått upp knappt tio kilo båda gångerna. Efter ungefär ett halvår har jag gått ner allt och något kilo till (startade alltså andra graviditeten på en något lägre vikt än första).

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
770
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Bufera
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 352
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Jag blir tokig snart, dottern är sjuk konstant! Hon går 3 dgr i veckan på föris och hinner gå en vecka innan hon är sjuk igen. Men under...
2
Svar
22
· Visningar
2 249
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄