Ja, det är riktigt problematiskt det där.
Jag hade inte riktigt så svåra besvär men tillräckligt för att må dåligt och gå upp i vikt av att äta ingenting. Jag bad om levaxin men fick inte det av någon anledning som jag aldrig förstod. Jag är verkligen hemskt dålig på Endokrin och även om jag är sjuksköterska så fattar jag knappt någonting av det där.
Jag kan tyvärr inte vara utan antidepp så den får jag ta. Tar även där två olika preparat som kompletterar varandra (sertralin och voxra)
Lergigan tar jag också, tyvärr men funderar på att sluta med den också.
Har långe misstänkt att den är en vikthöjare också.
Neuroleptika kommer jag aldrig ta igen. Fy fan!
Vad åt du för kost när du la om den?
Är lite nyfiken för att kan man må bättre av att äta rätt så är ju det att föredra framför massa mediciner med biverkningar?
Jag fick stryka mjölkprodukter, havre, gluten, socker och soya-produkter.
Sen får jag eg bara äta frukt till frukost och därefter grönsaker och proteiner och fett. Jag ska äta flera små mål om dagen och vara noga med att få i mig mycket bra fetter, mycket salt med jod och så ska jag ta vissa tillskott(bla, zink, magnesium, D-vitamin, b-vitamin).
Min läkare är gift med en nutrist(har någon magister i nutrition) och har jobbat ihop med henne i säkert 30 år iaf, kanske mer. Så de är väldigt kostmedvetna och medvetna om den medicinska funktionen rätt kost kan ha.
Jag tror de skrev någon bok om kost för en herrans massa år sedan.
I mitt fall tror man att whiplash ihop med mediciner utlöst problemen.