Vikt på shettis

N

nalle

Vad tycker ni att en shettis på 95 cm, normalbyggd bör väga? Kan man lita på ett viktband? Kan man inte mäta på ngt annat vis?

Jag skulle gissa att normalvikt på en sådan ponny ligger runt 200 kg, vilket var vad min 103-centimeters hingst vägde då han VÄGDES inför operation och var lite i smalaste laget. (pga käkfrakturen han skulle opereras för...)

Vad skulle då "idealvikten" ligga på hos en shettis på ca 107 cm eller mer? Just nu är det bantningsdax då hon ser ut som en tunna... :o

Måste bara få låna din tråd...hur mäter man vikten?..vet att det finns viktmåttband,men kan man inte mäta de med vanligt måttbans och sen räkna ut vikten? :confused:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 831
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka