vikt på lucern-hjälp!

Zolimita

Trådstartare
Hur mycket blir ett halvt kg lucern i liter ungefär? Har nu köpt lucern men sambon har lyckats trampa på vågen :eek: Så jag måste köpa en ny.Fast det var mitt fel som ställt vågen på golvet :angel:

Sv: vikt på lucern-hjälp!

Och det kan vara snudd på nästan omöjligt att svara på, för det beror helt och hållet på hur man trycker ner det. Jag lyckades i varje fall trycka ner 3 hg i ett halvlitersmått om det nu kan vara till någon hjälp, kanske går det att trycka ner mera eller så blir det mindre. :cool:

Jag har ett 2 -litersmått till min strå. 2 sådana skopor packade är på min våg = 0.5 kg

MVH/

En vanlig skur hink i plast, du vet en sån man köper på Ica väger full med lusern hack ca 1kg.

Men det kan variera från säck till säck så jag väger om vid varje nyöppnad.

samma här, 2 2litersmått är ungefär 0.5 kg.. "Lagom" packat då, inte pressat men inte "luftigt" heller.. schysst förklaring :smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 115
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 417
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur