vikt på 3 månaders bebisar?

Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

Lånar min egen knapp då jag såg att jag skrivit helt fel.
Rätt vikt och längd är 7930 g och 64 cm:)

Tyckte att det jag skrev lät lite;)
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

Var o vägde o mätte min 3 månaders tjej i går. Hon vägde 6605 kg och var 62,5 cm lång. Följde kurvan galant! :)
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

Min äldsta son vägde 7500 när han var 3 månader. (födelsevikt 3500)
Lilla sonen vägde 5340 när han var 3 månader. (födelsevikt 3700)
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

hade dom åsikter om din lillkilles vikt?
Dom hade likanande vikter därför blev jag lite nyfiken på vad som tyckte om hans vikt *frågvis*

Vi ska in i dag och väga igen och jag hoppas att metoden amma+tillägg har fungerat. Han är ju en glad och aktiv bebis så honom är jag inte så orolig för. Dessvärre är det med mitt självförtroende som mamma - det känns ju som jag är en dålig mamma eftersom han väger så lite. Dumt jag vet men det är svårt att undvika...

När vi ändå pratar 3-månaders bebisar.... När vände sig era bebisar från rygg till mage och när började det klia i käken pga tänder på dom?

(märks det att det är mitt första egna barn?? *hehe*)
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

Nu har vi varit och vägt honom igen och vikten låg på 5500 gr. Dock var han jättehungrig efteråt så hans lilla mage var väl tom men ändå - en väldigt liten viktuppgång på en vecka...

Så i morgon ska vi till Nyköping på en utredning för att se om han är allergisk mot komjölksprotein eller vad det nu var... gulp! Svårt att inte känna sig som en dålig mamma just nu...
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

När vi ändå pratar 3-månaders bebisar.... När vände sig era bebisar från rygg till mage
Jason var runt 2 månader då han började vända sig åt alla håll "planerat".
Första ggn han rullade runt var han 1½ vecka. Men då var det nog mest slumpen

och när började det klia i käken pga tänder på dom?
Jason fick sin första tand vi 3½ månader så nån vecka innan dess så började jag väl undra om det var på g. Främst för att han dregglade så otroligt mycket. Och det var ingen "vanligt" derggel utan segt som sirap:crazy:
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

Du är ingen dålig mamma!!

Du försöker ju ta reda på allt som kan vara orsaken till att han inte går upp mycket i vikt.
Det tyder ju på att du bryr dig om och älskar ditt barn...och då e man ingen dålig mamma!
*kramar om*
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

Du är ingen dålig mamma!!

Du försöker ju ta reda på allt som kan vara orsaken till att han inte går upp mycket i vikt.
Det tyder ju på att du bryr dig om och älskar ditt barn...och då e man ingen dålig mamma!
*kramar om*


Tack! Även om jag innerst inne vet att jag inte är en dålig mamma så känns det skönt att få höra det av andra... tack!:bow:
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

Så i morgon ska vi till Nyköping på en utredning för att se om han är allergisk mot komjölksprotein eller vad det nu var... gulp! Svårt att inte känna sig som en dålig mamma just nu...

Hur skulle du kunna vara en dålig mamma för att ditt barn ev är allergiskt. Det är ju inte ditt fel på något vis. Du är en bra mamma, du bryr dig och tar hand om barnet efter bästa förmåga :bow:
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

Åhh, vad jag tycker att BVC är jobbiga som skrämmer upp och får folk att må dåligt. Kurvor hit och kurvor dit. Dessutom är väl kurvorna totalt omoderna, bygger på typ flaskmatade barn under 70-talet.


NU skall vi se vad mina guldklimpar vägde.
1. födelse: 2210 45 cm /3 mån 4080 55cm/ 6 mån 5965 61 cm
2. födelse: 2320 45 cm / 3 mån 4015 54.5/ 6 mån 5830 60 cm
3. födelse: 4200 53 cm / 3 mån 5930 63cm / 6 mån 7625 67 cm
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

Tack för era inlägg!

Idag åkte vi till nyköping (1 timmes bilfärd hemifrån) för att testa om han var allergisk och/eller hade urinvägsinflammation. Jättebra tyckte jag!
Döm om min förvåning när läkareni princip kollar hans allmäntillstånd, frågar mig om matrutiner och sen säger jamen tack då... När jag frågar om testerna svarar hon att det är för tidigt! Det var ju för dom jag kom!!
Istället ska jag tillbaka på torsdag och vara där hela jävla dan för att dom ska kunna väga honom före och efter amningen för att få reda på hur mycket han äter. Det hade jag ju kunnat göra i gnesta isf.

Vad jag än sa så kändes det som om läkaren inte ville lyssna och jag känner mig överkörd och rätt sur faktiskt. Idag skulle vi ju eleminera saker - inte upprepa det som redan skett på BVC sista tiden...

:mad: MORR!
 
Sv: vikt på 3 månaders bebisar?

Måste ventilera mig lite... Är så arg på migoch på sjukvården just nu. På läkaren som vägrade lyssna på mig och som inte gjorde det vi hade kommit för men mest arg är jag på mig själv som förvandlas till nått litet mähä som inte kan säga "men gör de tester som vi kom för kvinna!" till läkarenoch kanske t o m slå näven i bordet... Suck - varförska man vara en sån fegis ibland!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 333
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 701
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 284
Senast: Sel
·
Småbarn Allt har varit frid och fröjd med vår bebis sen hon föddes för 10 månader sen. Hon är nöjd och glad 99% av tiden, väldigt aktiv och...
Svar
15
· Visningar
6 672
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp