Även om hennes mor uttryckt sig så, borde hon då inte ha citerats på det sättet. Fullkomligt vidrigt!
Om man citerar en människa så skriver man VAD denna har sagt. Citat ska vara ordagranna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även om hennes mor uttryckt sig så, borde hon då inte ha citerats på det sättet. Fullkomligt vidrigt!
Om man citerar en människa så skriver man VAD denna har sagt. Citat ska vara ordagranna.
Tyvärr, jag tycker och står för att man inte bör eller ska skriva på det sättet. Jag anser att det inte är riktigt och att det är ett ovanligt skruvat sätt att beskriva en mors förtvivlan.
Men mamman sa ju så! Det är dessutom inget ovanligt uttryck alls.Självklart menas att hon var "levnadsglad"! Då skriver man det. Man skriver då inte att en människa var full av liv, vad är hon nu då? Full av... ??
Jag fattar inte vad du upprörs över. Du verkar totalt ha missförstått betydelsen av uttrycket "full av liv".Tyvärr, jag tycker och står för att man inte bör eller ska skriva på det sättet. Jag anser att det inte är riktigt och att det är ett ovanligt skruvat sätt att beskriva en mors förtvivlan.
Jag tror att du är väldigt ensam om din feltolkning.Intressant att så många tycker att det är ett korrekt skrivande. Vi har verkligen olika syn på det här. Jag hoppas att mamman och den mördade kvinnans närmaste tycker precis som ni gör, och att jag är ensam om min åsikt!
Jag anser att det inte är riktigt och att det är ett ovanligt skruvat sätt att beskriva en mors förtvivlan.
Men: journalisten beskriver inte en mors förtvivlan. Det är mamman som uttrycker sin sorg.Tyvärr, jag tycker och står för att man inte bör eller ska skriva på det sättet. Jag anser att det inte är riktigt och att det är ett ovanligt skruvat sätt att beskriva en mors förtvivlan.
Intressant att så många tycker att det är ett korrekt skrivande. Vi har verkligen olika syn på det här. Jag hoppas att mamman och den mördade kvinnans närmaste tycker precis som ni gör, och att jag är ensam om min åsikt!
Intressant att så många tycker att det är ett korrekt skrivande. Vi har verkligen olika syn på det här. Jag hoppas att mamman och den mördade kvinnans närmaste tycker precis som ni gör, och att jag är ensam om min åsikt!
Om mamman sa det som står i citatet så är hon sannolikt glad när hon ser i tidningen att hon är rätt citerad, och att hon fick beskriva sin dotter på SITT sätt.Jag kritisera verkligen inte mamman! Hur kan du ifrågasätta det när jag skriver att jag anser journalisten skriver på ett osmakligt sätt? Även om mamman uttryckt sig så, bör just det inte ha skrivits i artikeln. Hon sa sannolikt mycket annat och fint om hennes mördade dotter, men man väljer att citera just det. Begriper inte hur man kan göra det.
Eftersom det är moderns citat så tror jag nog att hon väljer att minnas sin dotter precis som hon sa " full av liv." Du är ensam om ditt tyckande och du får tycka vad du vill men du kan inte säga att journalisten har gjort ett felaktigt jobb när han har citerat en mammas sista citat om sin dotter. Att kalla det skruvat är ju att stampa på modern.Intressant att så många tycker att det är ett korrekt skrivande. Vi har verkligen olika syn på det här. Jag hoppas att mamman och den mördade kvinnans närmaste tycker precis som ni gör, och att jag är ensam om min åsikt!
Jag kritisera verkligen inte mamman! Hur kan du ifrågasätta det när jag skriver att jag anser journalisten skriver på ett osmakligt sätt? Även om mamman uttryckt sig så, bör just det inte ha skrivits i artikeln. Hon sa sannolikt mycket annat och fint om hennes mördade dotter, men man väljer att citera just det. Begriper inte hur man kan göra det.
Jag kritisera verkligen inte mamman! Hur kan du ifrågasätta det när jag skriver att jag anser journalisten skriver på ett osmakligt sätt? Även om mamman uttryckt sig så, bör just det inte ha skrivits i artikeln. Hon sa sannolikt mycket annat och fint om hennes mördade dotter, men man väljer att citera just det. Begriper inte hur man kan göra det.
Tyvärr, jag tycker och står för att man inte bör eller ska skriva på det sättet. Jag anser att det inte är riktigt och att det är ett ovanligt skruvat sätt att beskriva en mors förtvivlan.