Videor, Isa lydnads moment.

Jolanta

Trådstartare
Nudå..

Detta är första träningen sen före vintern. Mått dåligt i några månader (jäkla graviditet)

Kommentera gärna vad jag gör fel, och rätt...

Mååååånga DK har jag iaf!

Isa hopp apport (Lp 3 moment) Skruva ner, så ni slipper höra min ljuva stämma här... :D)

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=CIMG2544.flv

Isa fot. (jag går så konstigt å snett för att min höft sa upp sig den morronen)

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=CIMG2503.flv

Isa läggande under gång

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=CIMG2504.flv

Isa ställande under gång

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=CIMG2515.flv

Isa ställande under inkallning... Igonera efter själva ställandet, hon hittade något kul i gruset! Och ignorera verkligen min röst... Försöker förklara för min sambo hur han ska filma!

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=CIMG2514.flv

Senast ändrad:
Sv: Videor, Isa lydnads moment.

Vad duktiga ni va.. Jätte fint.. O kul att se

Hehe.. Tittade inte på den sista videon.... ;)

Jag tycker det ser fint ut, jag:) Det enda lilla jag kan komma på att "kritisera" är att du är lite sen i vändningarna, hunder vänder innan du har hunnit gjort det. Men annars är det bra, duktig hund o förare!

Haha, ja jag vet det. Som vi har jobbat med dessa vändningar, men hon verkar inte förstå att man inte behöver rusa!

Från början var det helt omöjligt att göra en helt om å halt, för så fortsatte hon runt å satte sig framför mig! :D

Tack för kommentarerna!

Såg bra ut, DKn som sagt samt sega vändningar ifrån dig. Och varför belönade du på sista filmen? Inkallning med ställande? ;)

Som du själv sa, du går snett och gör en del DK, helst vid halterna :)
Så ser det ut som om dina vänstersvängar inte är så "tvära" eller hur man ska säga, alltså, att du som mer gör ett "halv-U".. Fattar du?!

Men vilket jäkla ställande under inkallningen :eek:
*ge till mej och Midas* ;)

Bra fråga, jag stod där med bollen och var inte alls beredd på att hon skulle tvärnita å lukta... Så då vart det bara att bollen åkte fram ändå... AJJABAJJA! :rofl:

Japp, vänster svängarna är inte som de har varit.. men hon brukar bli så efter inte ha tränat på ett tag! ;)

Ser såå kul ut!!!:) Vill också fortsätta träna!!

Jo då det kommer nu.

vi börjar med hopp appotering. varför säger du stanna sitt betyder väl sitt och invänta nästa kommando sen slänger du apporten för långt. Hunden känner sig för innan den griper apportbocken. Kan tycka att en så gammal hund så kan du ha högre så hunden får ta i lite i själva hoppet då får du en explosivare appotering, ingen kritik men ändå.

sen linförigheten.
Jag själv tycker ju hunden har en alldeles för dålig drift. Du belönar inte hunden en enda gång ändå går du under en sån lång tid med en rapp höger om så hunden blir med dig bättre, Det är alldeles för släntriant så hunden tröttnar och går o tittar på allt annat än dig för det är för enkel spårigt. Alla starter du gör är hunden med dig när det gäller kontakt och svansen går sen efter 15sek så är hunden inte med dig i huvudet men kroppen går där, huvudet är nån helt annanstans för att du gör så att hunden inte behöver vara med dig i huvudet.

Så det jag skulle göra vore o lägga mer drift i lydnaden sen mycket kortare sektioner med mycket vändningar och belöna hunden med bollen efter kortare bitar. För då får du en hund som måste vara med dig mycket mer för annars när du helt plötsligt vänder ja då hinner inte hon med. För sen har du en start på slutet så är hunden jätte sugen gör till och med ett lite hopp när du börjar gå perfekt så sugen ska den vara hela tiden.

Allt detta är så typiskt SBK folk faktiskt, IPO lydnaden är mycket rappare och snyggare om du tog 50/50 skulle du få det skitsnyggt:love: .

Läggandet är bra något tvekande till och lägga ner hela kroppen men hunden är med dig hela vägen tills du säger ligg och då får du också ett snabbt läggande också.

Ställandet var snyggt bara ett enda balanseringssteg.

Lika där skulle jag innan start tagit fram bollen o gjort en drifthöjare o sen gått så du får hela momentet rappare.

Ställandet under inkallning är ju skitsnyggt har då inget annat o säga om det.

Sen till slut varför kasta bollen jämnt den blir inte speciellt mycket värd då, om du istället tog upp den hunden fick ta den i från dig o det vart kamp så skulle den bli värd mycket mer i hennes ögon.

Nu låter jag jätte gnällig men tycker i det stora hela är det riktigt bra men som sagt va det är alldeles för dålig drift i hunden,med dom linjerna den hunden har kan du få en fin lydnad.

Senast ändrad:

JÄVLA gnällröv! :D

Nu ska jag svara imot! :) Jag brukar belöna betydligt mer under alla momenten, men eftersom det skulle filmas, så lät jag bli det, för att det skulle se "snyggare" ut, utan en massa bolltriggning och godis.

I vanliga fall brukar jag aldrig köra hela momentet, utan bara delar av det! Men jag håller med om vad du säger!

Fast IPO lydnaden, NJAAA, ni ser ju ut som ni sproinger igeonom hela programmet! :D

Tack för kritiken, jag ska ta åt mig! :)

Men det såg ju inte snyggare ut *ler*. Hunden är ju inte klar för o tävla med ännu så varför göra så hunden har ju alldeles för lite förväntan på nåt för o hålla ihop ett helt linförighets program med fin kontakt och glädje i.
Fick du det skulle du få en kanon fin lydnad. Sen kommentera som dom andra gjorde med sega vändningar o.s.v. ja visst men börja i rätt ände på åkern så får du med dom också och det är just det där med o få med driften och glädjen och snabba vändningar så får du med dom gratis.

Sen går inte vi nåt snabbare än ni gör men hundarna ser gladare ut över lag på ett IPO prov om man nu inte tar alla utställningslik som går IPOI men en sporthund alltså.

Senast ändrad:

fast på den videon går ju gubben i räserfart ;). men jag gillade hans lediga stil med svängande armar och allt. ofta ser folk ut som de har stora smärtor där bak och rör sig extremt stelt och långsamt.

fast på den videon går ju gubben i räserfart ;). men jag gillade hans lediga stil med svängande armar och allt. ofta ser folk ut som de har stora smärtor där bak och rör sig extremt stelt och långsamt.

Jo men kan hålla med han har ganska högt tempo men vi går inge fortare än nån annan igentligen.

öööh, va? :confused: om han är typisk för IPOn så går ni väl rätt mycket fortare?? om man ens kan kalla det gå, han hade nästan en egen gångart där.

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tror ni är hon nåt ämne att satsa på eller får det bli IPO även med henne?
2
Svar
39
· Visningar
2 994
Senast: j_m_b
·
Övr. Hund Det skulle vara jättekul om någon ville kommentera Birks utseende, hur han ser ut i kroppen, hullet, päls osv. Det går ju inte å gå...
Svar
12
· Visningar
1 224
Senast: Jolanta
·
Övr. Hund Jag startade en tråd i somras om att Birk verkade rädd för träden, han gick och kikade upp och hukade sig, med svansen lågt. Jag tog...
2
Svar
24
· Visningar
2 008
Senast: Mysgrisen
·
Övr. Hund Har gjort en film om vår lilla Jack Russel :love: Ellen f. 1999 Kommentera gärna! :D (Tyvärr blev kvalitén inte så bra :crazy:)
Svar
13
· Visningar
973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka