Videofilmer av westerntränare i action

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

_Sarah_

Alla ni som har videofilmer av westerntränare i "action" alltså filmer från privatlektioner,läger osv lägg upp dem här.
Är nämligen ute efter en bra tränare som ska passa mig och min unghäst, kanske är de fler här på buke som också letar tränare.
Så kom igen länka videos och berätta vad ni tycker om er tränare.
:bump:

Sv: Videofilmer av westerntränare i action

Alla ni som har videofilmer av westerntränare i "action" alltså filmer från privatlektioner,läger osv lägg upp dem här.
Är nämligen ute efter en bra tränare som ska passa mig och min unghäst, kanske är de fler här på buke som också letar tränare.
Så kom igen länka videos och berätta vad ni tycker om er tränare.
:bump:

jag har en fundering.... vad menas egentligen ???kan du dömma en träning av en film?? och så undrar jag en till sak,,,, vad vill du ha ut av dina ridpass på ex vis en clinic???
vill du ha medhåll att du rider underbart bra och inte har nått att lära... ioch att din häst är bäst,,,
Isåfall har jag massor med tränare att rekomendera..

jag vill att träning skall ge nått... att komma vidare... inte bara få bekräftelse på att det funkar,, det får man på tävling..
Jag tycker att tävling är ett mått på vad man nått i kunskap,,ungefär som ett prov i skolan,,,och träning är som läxläsnig med hjälp..

en tränare som vill dej väl, är en tränare som säger till vad som behöver göras för att få resultat..

jag kan oxå känna så att jag vill ha en "clinic" eller "träning" för en tränare för att jag vill göra nått med min häst... och naturligtvis utvecklas.. kanske träffa likasinnade och spendera en massa pengar och en härlig helg ihop....

om jag bara vill rida runt och få beröm .. tja.. PM mej ,,, jag kan stå där i mitten och säja att allt e ok och att du har världens finaste häst....

egentligen kanske detta inte är riktat direkt till dej utan till dessa otaliga som säger en sak och kanske bara vill rida runt i skogen.. ...
inget fel med det.... men se till att tränaren ifråga får reda på det så denne inte sliter häcken av sej både i sin och din bemärkelse,,, för att du skall komma nån vart...

en som funderar i massor när man ser ryttare rida clinics......

citat från Swerre
"när man vet och förstår.. ramlar allt på plats..."

jag har en fundering.... vad menas egentligen ???kan du dömma en träning av en film?? och så undrar jag en till sak,,,, vad vill du ha ut av dina ridpass på ex vis en clinic???
vill du ha medhåll att du rider underbart bra och inte har nått att lära... ioch att din häst är bäst,,,
Isåfall har jag massor med tränare att rekomendera..

jag vill att träning skall ge nått... att komma vidare... inte bara få bekräftelse på att det funkar,, det får man på tävling..
Jag tycker att tävling är ett mått på vad man nått i kunskap,,ungefär som ett prov i skolan,,,och träning är som läxläsnig med hjälp..

en tränare som vill dej väl, är en tränare som säger till vad som behöver göras för att få resultat..

jag kan oxå känna så att jag vill ha en "clinic" eller "träning" för en tränare för att jag vill göra nått med min häst... och naturligtvis utvecklas.. kanske träffa likasinnade och spendera en massa pengar och en härlig helg ihop....

om jag bara vill rida runt och få beröm .. tja.. PM mej ,,, jag kan stå där i mitten och säja att allt e ok och att du har världens finaste häst....

egentligen kanske detta inte är riktat direkt till dej utan till dessa otaliga som säger en sak och kanske bara vill rida runt i skogen.. ...
inget fel med det.... men se till att tränaren ifråga får reda på det så denne inte sliter häcken av sej både i sin och din bemärkelse,,, för att du skall komma nån vart...

en som funderar i massor när man ser ryttare rida clinics......

citat från Swerre
"när man vet och förstår.. ramlar allt på plats..."

om det inte handlar om en hennes topic gör en egen väl..!

Nej de är absolut inte de jag menar och såklart kan man inte bedöma allt på en videofilm men man kan få en liten inblick i hur tränaren jobbar med sina elever osv för att senare åka och titta och senare eventuellt prova själv också.

Letar efter en tränare som kan få oss att utvecklas och som "hittar" alla fel och som man verkligen känner att här får vi resultat men som inte nöter med samma sak fast vi har klarat de och de har gått jätte bra bara för att få ett perfekt resultat på en gång. De perfekta resultatet kommer så småningom men för att hästern ska uppskatta träningen tycker jag att man ska sluta när de går bra och sedan kan man fortsätta och finslipa nästa lektion.

Dessutom om jag bara skulle vilja rida runt i skogen skulle jag aldrig leta efter en sån tränare som jag är ute efter.

Hoppas du fått dig en liten mer inblick av de jag är ute efter.
Absolut inte de du trodde först, då är de inte ens roligt. Man vill ju utvkecklas och man vill få resultat och framförallt man måste kämpa för de. Att ha en tränare som bara säger å vad bra å vilken fin häst osv. De är ingen tränare för mig!

Det är inte tillåtet att diskutera enskilda personer här, och inte heller att lägga upp filmer på andra personer utan deras tillåtelse.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 354
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 786
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 092
Senast: kma
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka