Sv: Videofilmer av westerntränare i action
Alla ni som har videofilmer av westerntränare i "action" alltså filmer från privatlektioner,läger osv lägg upp dem här.
Är nämligen ute efter en bra tränare som ska passa mig och min unghäst, kanske är de fler här på buke som också letar tränare.
Så kom igen länka videos och berätta vad ni tycker om er tränare.
jag har en fundering.... vad menas egentligen ???kan du dömma en träning av en film?? och så undrar jag en till sak,,,, vad vill du ha ut av dina ridpass på ex vis en clinic???
vill du ha medhåll att du rider underbart bra och inte har nått att lära... ioch att din häst är bäst,,,
Isåfall har jag massor med tränare att rekomendera..
jag vill att träning skall ge nått... att komma vidare... inte bara få bekräftelse på att det funkar,, det får man på tävling..
Jag tycker att tävling är ett mått på vad man nått i kunskap,,ungefär som ett prov i skolan,,,och träning är som läxläsnig med hjälp..
en tränare som vill dej väl, är en tränare som säger till vad som behöver göras för att få resultat..
jag kan oxå känna så att jag vill ha en "clinic" eller "träning" för en tränare för att jag vill göra nått med min häst... och naturligtvis utvecklas.. kanske träffa likasinnade och spendera en massa pengar och en härlig helg ihop....
om jag bara vill rida runt och få beröm .. tja.. PM mej ,,, jag kan stå där i mitten och säja att allt e ok och att du har världens finaste häst....
egentligen kanske detta inte är riktat direkt till dej utan till dessa otaliga som säger en sak och kanske bara vill rida runt i skogen.. ...
inget fel med det.... men se till att tränaren ifråga får reda på det så denne inte sliter häcken av sej både i sin och din bemärkelse,,, för att du skall komma nån vart...
en som funderar i massor när man ser ryttare rida clinics......
citat från Swerre
"när man vet och förstår.. ramlar allt på plats..."