Video på hemsida

C

cissiny

Har lite funderingar på att lägga ut en eller flera videosnuttar på vår hemsida. Så, jag undrar:
1. Vilket format bör vi ha dem i?
2. Förmodligen blir de väl stora att lägga direkt på hemsidan. Finns det någon stans där man kan ladda upp video, som fungerar bra, helst gratis men åtminstone inte för dyrt.
3. Något annat man bör tänka på?

Mvh Cissi

*puttar lite till*

Av tidigare trådar att döma, så trodde jag att det fanns flera här som var hemma på videoformat? :confused:

Mvh Cissi

Tack för att du puttade upp tråden iaf ;)

Hmmm... det skrevs ju en del om videoformat innan... Så jag trodde att jag skulle få svar snabbt? :confused:

Mvh Cissi

Jag gör ett sista försök... Här finns väl folk som har ett hum om det här med videoformat? :confused: :confused: :confused:

Mvh Cissi

Tack!!! Blir inte avi väldigt stort förresten? :confused:

Finns det någon stans man kan ladda upp filmer, så att dom inte ligger på hemsidan och tar plats? :D

Mvh Cissi

Nja jag vet faktiskt inte. Tycker inte den var så himla stor.

Filmen går väl att ladda upp på spray tror jag. Eller så kanske du har gratis hemsidekonton med i abonnemangen du kan använda?

Vi har några förslag nu i alla fall - dels att lägga på hemsidan, eller testa en annan sajt som jag hittade...
Dröjer nog nån vecka eller så (vi är mitt inne i en kür just nu), men sen ska man kunna se en liten video med kürexempel på hemsidan! :) Tack för tipsen! :)

Mvh Cissi

Eh....target_blank... :confused:
Kan du förklara lite mera? Är oxå intresserad av att lägga ut ett par videosnuttar på hemsidan. Har däremot inte en aning om hur man gör. Obs! Kan inte html-koda heller... :(
Är man ett hopplöst fall eller??? :crazy:

/Kenaz

Alltså till exempel:

<a href="http://medlem.spray.se/jag/minfilm.avi" target="_blank">Min film!</a>

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag velar och behöver Bukes kloka råd och syn på saken och ber om ursäkt för ett lång och förmodat rörigt inlägg. Ett jobberbjudande...
Svar
9
· Visningar
2 010
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det gick inte att ta miste på att jag var nöjd med hästvalet till veckans andra hopplektion. Bästa Dunja – fina fröken långöra – bästa...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
53 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka