Video med skyddstränad Jack Russell!

Poxz

Trådstartare
Visst låg den ute här förut?

Det är alltså någon slags bruksprov i USA (eller var det nu var) med en Jack Russell (eller annan liten hund) i den roll där man brukar ha en schäfer eller större hund. En video där de avlägger någon slags bruksprov.

Någon som vet vad jag menar? Skulle vara så roligt att se den igen och jag har letat överallt...

Sv: Video med skyddstränad Jack Russell!

Coolt:D

...Skulle vilja prova skydds bara på skoj med min bordertik. Hon skulle Ä-L-S-K-A det.

Mja, man vet ju aldrig vad som händer i framtiden!

Gilly

Visst.

Jag kan inte de "rätta termerna" för allt det där, jag ville bara ha tag i videon.

Gav inte raden "någon slags bruksprov" en hint om att jag inte är expert?

nej det tycker inte jag. jag tyckte om filmen för det var imponerande och kul att se en jack russel. jag har faktiskt ingen riktig aning vad man kräver av skyddshundar? jag kan nog tycka att det jobbet hunden utförde inte passar den pga storleken. den verkar ju inte få någon effekt alls, okey nu hade personen skydd på sig. men jag tror du förstår vad jag menar?
jag har inte sett något annat av skydd en sådant som visas på filmen, har aldrig vart intresserad tillräckligt för att ta reda på vad det egentligen innebär, då jag bara har räknat ut att det antagligen var något för min hund.

Får jag som inte kan någonting om hundar eller detta fråga; varför tränar man hundar såhär? Är det enbart polishundar eller är det vanliga personer också? Är det någe slags lydnadsträning? (jag fattar att hunden måste vara lydig men jag hoppas ni förstår :o)

Får jag som inte kan någonting om hundar eller detta fråga; varför tränar man hundar såhär? Är det enbart polishundar eller är det vanliga personer också? Är det någe slags lydnadsträning? (jag fattar att hunden måste vara lydig men jag hoppas ni förstår :o)

Just detta skydd tog fram av Holländska polisen för ganska så exakt 100år sen o kör på samma sätt än idag.

Men idag är det också en tävling både TJH o civila människor.Precis som alla skyddsgrenar går det även för privat folk o få vara med.Det är ju massa annat som tillkommer sen som ett lydnadsprogram som är roligt o se.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 120
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 677
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 966
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka