Vid rider ni i för skor?

skojskrot

Trådstartare
Har upptäckt att vid ridning av lite längre ritter att samtliga ridskor har för mjuk sula...jag får skitont i fötterna helt enkelt!
Nu är jag på jakt efter att par väl beprövade vettiga ridskor!

Har ni lite tips?

Sv: Vid rider ni i för skor?

Mountain horse, "easy rider steel" funkar bra för mig.

Jag har priovat allt från vanliga sådana där som hoppryttare har som är ledade,vad fasiken heter de? Ni fattar kanske vilka jag menar?Orginalet i alla fall..Sprenger?
Sedan har jag testat ett par vanliga oledade hårda klassiska stigbyglar gick inte alls och nu rider jag i slutna FlexRide och de har funkar bäst.
Tror skorna spelar stor roll oavsett stigbygel....
Jag är dessutom en sådan som gärna hoppar av kusen och antingen går eller springer...

Jag rider i mina vanliga promenadskor, ett par "dyra" rackare som ger väldigt mycket stöd då jag pronerar kraftigt. Väl värt att prova!

Vad är det för märke på promenadskorna? Om man inte får namnge produkter i trådarna kanske du kan pm mig? Jag har nämligen samma problem med pronering. ?Någon som provat Mountain Horse nya Free Rider?

Med risk för att bryta mot någon regel; de heter Asics. ;) Dock tror jag det inte spelar så stor roll vilket märke det är, så länge det är en sko som ger mycket stöd och som man trivs med. Räkna dock med minst 1000 kr för ett par. :crazy:

Liknande trådar

Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
623
Senast: lil-sis
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 005
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
844
Utrustning Nu behöver jag er hjälp igen. Jag är på jakt efter ett par jympadojjor att ha i stallet. Säkra stallskor för ridning har jag redan...
Svar
17
· Visningar
1 163
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka