Victory Party

Sonic76

Trådstartare
Vad tror ni om den? Priset är bra i år och mammas granne har ju min hästs syster. Jag funderade på o låna henne ett år, jag vet inte så mkt om VP så jag vill veta mer.
Stoet är efter Union Shark, men det är moderstammen jag vill ha med Smokin Yankee-Lindys Pride.

Sv: Victory Party

Jag måste säga ifrån bestämt att han är absolut inget att ha vi har ett helt gäng med odugliga hästar på gården efter honom jag och en kompis hade tillsammans 8 hästar och ingen av dom är något att ha alls. Det finns mycket bättre hingstar i samma prisklass.

De fem avkommor jag har träffat är faktiskt helt ok... Gillar dem men ingen har blivit någon stjärna... Dock finns det givetvis en anledning till att hingsten har rasat i pris... Men för det priset så är det väl helt ok... Tycker avkommorna överlag är lite sena och behöver en hel del tid på sig, man kan inte stressa fram dem, men ha man tid och vänta så... Varför inte?

Precis vad jag vill höra, någon annan rekommendation i den prisklassen?
Comets Tail står inte långt ifrån stoet, men jag har inte sett hans avkommor?
Det är svårt, men nästan alla hingstar är billigare i år. Jag vill gärna ha så liten inavelskoinefficiens eller vad det nu hette som möjligt. När man sitter på blodbanken kommer man inte på alla hingstar.
Jaag vill ju ha en häst som klarar premie och tidig treåringsstart om ingen olycka eller så inträffar. Har haft nog med sena hästar nu.

Där blev det ju lagom med Stars Pride dock några generationer bak. Har han lämnat nåt på senare år? Jag vill gärna ha hingstar som lämnar brett och inte en eller två superstjärnor. Jag menar tjänar min häst 100´så är jag mer än nöjd:)

Hellre Comets Tail än VP om du frågar mig. JAg har inte varit i nära kontakt med några VP avkommor men deras resultat är inget som imponerat hittills. Ändå kanske det är lite för tidigt att såga honom helt?
Jag har två avk e Comets Tail och har sett många. Betäcker du med honom så bör du nog ha ett sto av god storlek och med fina hasar annars är risken stor att du får en liten krokhasig svart råtta...:rofl:

Gemensamt av dem jag har sett är att han lämnar fina "travare", naturtravare med både bra aktion, speedförmåga och bra lungkapacitet. Tidiga hästar som har lätt för sig men som själva krånglar till det. Det är lite av vinna eller försvinna över många (spec hingstar o valacker) då dem inte verkar ta travarlivet på allvar förrän dem är 5-6 år gamla.

Men hallå? Själv har jag ju en Tibbe Lavec. C.A. har nog självdistans att se humorn i både mitt inlägg och det i hennes eget.

Precis vad jag vill höra, någon annan rekommendation i den prisklassen?
Comets Tail står inte långt ifrån stoet, men jag har inte sett hans avkommor?
Det är svårt, men nästan alla hingstar är billigare i år. Jag vill gärna ha så liten inavelskoinefficiens eller vad det nu hette som möjligt. När man sitter på blodbanken kommer man inte på alla hingstar.
Jaag vill ju ha en häst som klarar premie och tidig treåringsstart om ingen olycka eller så inträffar. Har haft nog med sena hästar nu.

Ska jag välja hingst i den prisklassen är min rekommendation IGOR BRICK. Jag tycker han har bra resultat i förhållande till pris och stomaterial. Hans höga BLUP talar ju också för det. Bra startprocent har han också på unghästarna.

Nu vet jag inte hur det passar Ditt sto, blodsmässigt, exteriört, storleksmässigt m.m, men som generellt råd i prisklassen tycker jag Igor Brick är första valet.

Ja stoet är ca 152 cm, bra exteriört, lite racertyp, ngt grov, bra linjer, rakhasig(vill ha dem så) och lite vass i humöret.
Igor Brick gillar jag men har inte sett hans avkommor.
Svarta råttor är bättre än bruna:angel:
När jag fick föl efter min märr trodde jag på en brun hingst utan tecken o fick ett brunt sto med stjärn och två vita kotor. Stallägaren måste ha vaknat av mitt tjut när jag såg en bit framkota o en stjärn innan fölis var ute:)
Gillar lite färg på mina:)

Men hallå? Själv har jag ju en Tibbe Lavec. C.A. har nog självdistans att se humorn i både mitt inlägg och det i hennes eget.

Hans inlägg;) otroligt va en han på travforum:o. Och det jag skrev var inget skämtsamt. VP hästar är snälla men dom är totalt odugliga. Alla jag har haft och göra med travar fint men vill/kan inte trava snabbare. Och statistiken ljuger inte. Och angående min andra djur så har jag inte betäckt fram dom utan det är färdiga hästar jag köpt/leasat ;). Och ja jag fattar det roliga i ditt inlägg :love: (ska nog ge igen någon gång med:angel::rofl:)

SLUTA!!!!! Lucky är värdens goaste hingst och han är faktiskt jättesnäll! Min mormors kompis äger faktiskt honom! Så tänk på att det finns folk som känner honom!:mad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 553
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 826
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 636
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 372
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka