Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Jadzia Du har en så jävla tråkig ton i ditt inlägg att jag inte ens bemödar mig svara, sorry.
Det kan bero på att hela resonemanget är så vansinnigt befängt.
Allvarligt?
Begär ni att funktionärer ska stå och bli dyblöta för att hundarna är antingen så dåligt förberedda eller så usla mentalt att de inte klarar paraplyer och regnponchos?
Det är ju knappt att beteckna som en störning ens.
Jag var på tävling i helgen. Det regnade och var sol om vart annat. Blåste kraftiga vindbyar då och då. Två stora tält kantade banan och runt satt folk med paraplyer av olika storlekar. Apporteringen skedde kanske fem meter från en massiv vägg av paraplyer, som fladdrade i vinden. Domarna växlade mellan regnponchos och solglasögon. Gruppen i lydnaden hade självklart regnkläder och ponchos. Det öste ju för sjutton ned tidvis.
Inte en käft hade en tanke på att detta inte är något hundarna ska klara av och självklart gjorde de det. Även de mest oerfarna ekipagen. En hund var till och med på väg att få skul över sig under ronderingen då två blåste omkull i vindbyarna. Den hunden fortsatte obekymrat att rondera.
Kan man då inte få hunden att jobba tillfredställande för att det står en person i poncho med paraply på plan när man tävlar, då bör man åka hem och förbereda sig bättre. Funktionärer ska inte behöva bli dyblöta bara för att ekipagen inte tränat ordentligt. Lite fladdrande paraplyer och ponchos är inte en störning!
Det finns ju regnställ? I startklassen tycker jag inte att det är schysst att det ska växlas mellan ponchos och uppfällda paraplyer om vartannat, nej. Dyblöt behöver man självklart inte bli med rätt kläder. Att publiken har det är en sak för som står inte inne på plan.
Mina hundar har inga son helst problem med varken eller men jag utgår inte bara från mig i mitt resonemang.
Tråkig ton du har för övrigt.
Whatever. Jag har hittills inte stött på någon som inte tyckte det var märkligt med ett MH-spöke som domare för unga/gröna hundar. Att du insinuerar att min hund skulle ha dåligt psyke för att han ville undersöka är inte bara befängt men också sjukt otrevligt.
Jag har inte sagt ett ord om din hunds mentalitet. I den tävlingsmiljö jag befinner mig skulle nog de flesta höja på ögonbrynen om någon klagade på paraplyer, ponchos eller solglasögon. Det är inget ovanligt inslag på en tävlingsplan.
Det är ett paraply, inte en hundätande tiger. Inte direkt något som kan orsaka ett totalt misslyckande hos en genomarbetad hund, startklass eller ej.
Alltså vilken tid det tar att lära in ett nytt moment. Tänkte ju tävla lydnad (för första gången med de nya reglerna) i början av december men insåg ganska snart att vi bte är klara. Sedan i somras har jag tränat ganska flitigt men ännu är vi inte riktigt där.
Ja det är det momentet jag tänker på! Det är ett roligt moment på många sätt men jag trodde inte det skulle ta sån tid att träna in! Det är så himla svårt att låta bli hinder och apporter på vägen ut...Är det cirkusmomentet/ konan-skifte-apport-hopp?
Det verkar så himla kul så vi har påbörjat det så smått redan nu, trots att det nog kommer dröja ett antal år innan vi lyckas få ihop det där 1:a priset
På dom tävlingarna jag har sett häromkring verkar domarna inte riktigt detaljpeta och dra poäng för minsta lilla som i de andra momenten. Utan utförs momentet korrekt (i galopp) så har de fått en 10:a.
Ja det är det momentet jag tänker på! Det är ett roligt moment på många sätt men jag trodde inte det skulle ta sån tid att träna in! Det är så himla svårt att låta bli hinder och apporter på vägen ut...
Skönt att domarna verkar vara snälla i alla fall!