Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Men det är väl klart vi håller tummarna!!!:D
Gå ut och ha kul bara!
En av sakerna som är bra med lydnad tycker jag är det att där kan man faktiskt gå in för att enbart tävla mot sig själv, spelar ju faktiskt ingen som helst roll vad de andra får för poäng!
Lycka till nu!!
Ni är ju bäst vilket resultat ni än får, eller hur?!;)

*KL*

Nu sitter jag här och börjar känna hur nerverna gör sig påminda. Håll tummarna för oss imorgon är ni snälla så att vi inte gör bort oss totalt! :o

Jag hoppas du hinner läsa det här innan du tävlar, för jag kom på en sak som brukar hjälpa mig att slappna av :D
När du är på väg till tävlingen (eller när som helst när du känner dig nervös), blunda och försök se framför dig hur det skulle se ut när det går som allra bäst, när allt bara klickar och flyter på så att ni får 10or på varenda moment och domaren tappar hakan för att det är så jäkla perfekt ;)
Tänk så, om och om igen, fokusera på den trevliga känslan man får, och försök behålla den när du sedan går ut på tävlingsplanen!

En av sakerna som är bra med lydnad tycker jag är det att där kan man faktiskt gå in för att enbart tävla mot sig själv, spelar ju faktiskt ingen som helst roll vad de andra får för poäng!

Skitsnack! Man vill ju stå på pallen :devil:

:D

Jag drömmer om en pallplats men är nöjd med ett tredjepris! ;) Nu gäller det!

Tack alla som höll tummarna, det gjorde nytta! Det jag var mest rädd för var ju platsliggningen, inte för att det är vårt sämsta moment utan för att det vore hemskt att förstöra för någon annan. Hunden brevid Rover reste sig nästan på en gång och föraren gick dit men han låg ändå blickstilla!

Linförigheten gick inget vidare, 5½ poäng, men sedan flöt resten riktigt bra(tugg på apporten men det hade jag räknat med). Framför allt var Rover glad!

Jag försökte inte räkna på poängen efteråt eftersom jag inte hade någon koll på koefficienter men eftersom rätt många strukit sig var vi bara sex startande och en bröt, så jag kunde faktiskt hoppas på pallplats! På prisutdelningen höll jag faktiskt på att trilla baklänges - 171,5 poäng, 1:a pris och klassvinst!!!

Jag är fortfarande i lätt chocktillstånd... Tack för allt pepp och särskilt tack till Red_Chili och Wahidah - utan er hade vi inte varit här!

WOHO! Grattis! Fan vad bra ni är! :bump::bump:
(Och till nästa gång fixar ni även linförigheten med fina poäng, det är jag övertygad om ;))

Men du! Du måste ju skriva vad du fick för poäng och kommentarer på de olika momenten :D

Tänkte att ni kanske ville se lite filmer också... ;)

Platsliggning - 10

Tandvisning - 10

Linförighet - 5,5 Poss. segt sätt, sitter ej Länk

Läggande - 8,5 Pos framförande, sitter snett Länk

Inkallande - 9,5 Avslut Länk

Ställande - 9,5 Pos framförande Länk

Apportering - 7 Tugg Länk

Hopp över hinder - 10 Länk

Helhetsintryck - 8,5

Senast ändrad:

Grattis ! Antar att du är överlycklig nu ! :D

Tack för alla gratulationer! Jag börjar landa nu och jodå, jag är överlycklig - mest av allt för att Rover var så GLAD hela tiden! Berättade för TL att vi aldrig tävlat förut och att hon gärna fick vara övertydlig(men att jag säkert skulle virra till det ändå) och på väg ut gratulerade hon och sa att jag ju hade en jättefin tävlingshund. :banana: Många andra grattade också och hälsade mig välkommen till klubben, känns jättekul.

Stort Grattis!!

Vilken fantastisk första tävling! Du kan inte annat än att få mersmak nu va?;)
Rover ser verkligen ut att älska det!!

Ja, jag har verkligen fått blodad tand för lydnad! Det bästa är ju just att man bara tävlar mot sig själv och egentligen aldrig behöver jämföra sig med andra. Det här är första gången NÅGONSIN jag tävlar i något utan att vara tvingad, just eftersom jag hatar att den enda utgångspunkten för om man ska vara nöjd eller inte är själva rangordningen. I tävlingslydnad kan alla vara förstapristagare och dessutom är de flesta medvetna om hur olika förutsättningarna är beroende på vilken ras man har.

Nu är vi igång med träningen igen, idag blev det ett kort men intensivt pass där vi jobbade med positionen. Det märktes tydligt att jag slarvat rejält med den på sistone men med hjälp av leverbiff och klicker satt det rätt bra till slut. Jag måste dock hitta någon som kan kolla oss när vi kommer igång och börjar gå mer än något steg så att jag kan belöna när Rover gör rätt.

Hur går det för er andra?

Visst är det underbart just att alla kan få förstapris osv :D

Jag har mest flummtränat nu ett tag, men jag har lagt lite krut på att få tanten att förstå det där med fotgående! Jag har ju helt klart haft lättare saker för mig än att träna en 11årig saluki som inte alls förstår vitsen med annat än "vacker tass"... (Och att hon gillar "vacker tass" är för att hon alltid slår alla med tassen så fort hon vill ha uppmärksamhet eller man kliar fel på henne.. det är alltså en väldigt lätt grej för henne att göra för att få godis :p)

Här kan man se hur det såg ut senast vi tränade: http://www.youtube.com/watch?v=4TePuqGQkbo
Och ja, man måste visa henne med handen, och ja hon har svansen sådär hela tiden, och ja, hon är snett och långt ifrån mig nästan hela tiden :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka