Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL* och LYSTRING LYSTRING!
Först och främst vad duktiga ni alla är!
Jag har med nyfikenhet och intresse (lite nu och då) följt tråden för att hålla mig à jour med vad ni diskuterar och hur det går för er.
Nu står jag i startgroparna att komma igång med egen träning av min sällskapshund. Nu är det några år sedan jag var aktiv - och på min tid - så skedde träning och tävling i brukshundklubbens regi.
Jag har iaf hängt med såpass att jag vet att Lyd I förändrats och att man numera har liggande under gång i ettan (eller har jag fått det om bakfoten?)
Är det så ännu, att träning och tävling sker inom Brukshundklubben? Eller kan man träna och tävla lydnad i andra sammanhang?
Alltså, jag fattar att man kan gå lydnadskurs för privattränare eller så.
Tacksam för svar.
kl*
Shit Shit SHIT!!!!!!
Imorrn är det dax, SHIT!
Eh ja det var typ det som jag ville få ur mig, är galet nervös...
Vad roligt!
Välkommen hit
Så här ser lydnadsklass 1 ut idag:
Platsligg (2min synlig förare)
Tandvisning
Linförighet
Läggande (under gång)
Inkallande
Ställande (under gång)
Apportering (hunden sitter i fotposition och ska hålla apporten vid din sida, inget springa och hämta alltså)
Hopp över hinder
Helhetsintryck
Träna kan du ju göra vart som helst och med vem som helst. Går du en tävlingslydnadskurs för någon som håller privat så är det ju ändå samma lydnadsmoment som gäller.
Tävling sker i brukshundsklubbens regim ja, men det är inte alltid brukshundsklubb som arrangerar tävlingarna, kan tex vara rasklubb osv också. Dock måste du ha medlemsskap i SBK för att få deltaga.
SKK arrangerar även de ibland lydnadstävlingar.