Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som springer!

Det är ett friskvårdsföretag här i närheten som ordnar en tävling i sommar. Mountainbike (skrämmer slag på mig!) löpning (mer genomförbart hoppas jag) och luftmadrasspaddling i en å (hehe). Det ska vara damlag om tre personer och man ska ta sig ett antal mil under dagen.

Låter ju skit kul! :D

Tackar! De där pyramidintervallerna ska jag verkligen testa, perfekt att slippa hålla koll på klockan eller mäta sträckor. Jag brukar springa fartlek mellan stolpar ibland, men då varierar jag fart och antal hur som helst, det är förvisso roligt, men ibland är det bra med något uppstyrt så att inte latmasken bestämmer tempot.

Har legat lågt med löpningen ett par månader till förmån för annan träning men har anmält mig till ett lopp den 1 december i Gävle. Blir 5 km med tanke på att jag inte joggat på länge. Blir en kul grej att springa i marshallernas sken med pannlampa i centrala Gävle.

Har dessutom anmält mitt intresse för att vara med i Aics Marathonteam till Stockholm marathon. Har aldrig sprungit längre än milen så det blir en spännande utmaning om jag blir uttagen :)
http://www.runnersworld.se/obj/docpart/c/c9afde0f91e6a38ced7078ccb5d69a4a.jpg

"Den som umgås med skidåkare, blir förkyld". Gammalt djungelordspråk.
Följaktligen, ingen löpning denna veckan.
Äh, jag är ju van. Blir sisådär sjunde-åttonde veckan utan om man inte räknar med de 2-3 pass jag hann med emellan löparknä och förkylning.
Nu finns det skidspår, och jag har sprillans nya skidor, så planen är att varva löpning och skidor i vinter. Och att trampa upp en liten stig när det blir snö så jag har nån kul skogsrunda att springa på. Om jag kan lura in några hundpromenerare på den så borde den hålla sig öppen även om det snöar ibland.

terwa, hoppas du blir uttagen! vore spännande att följa träningen!
betazoid, jag har också det där bekymret med latmasken när det skall springas snabbt... Bara förkylningen ger med sig ska jag pröva om pyramiderna funkar utan påhejande instruktör eller uppfordrande klockpip.

Samma lilla runda idag efter nästan två veckors uppehåll på grund av förkylning och examensarbete. Tog fram mina Icebugs med dubbar eftersom det ligger ett tunt snölager på alla stigar. Det kändes bättre än förväntat att springa fast jag bara suttit barrikaderad bakom några boktravar på kontoret i flera veckor. Solen sken och jag var varm om händerna och drällde på neröver ridklubbsbackarna i maklig takt.

Hoppas ni andra har hyfsat väglag så ni kan hålla igång! Lite snö här så kan det bli riktigt trevlig väglöpning, men som det är nu är stigarna rätt bra.

Mycket skönt att ha både tid och ork vid samma tillfälle!
På kvällen blev det lite oplanerat skidpremiär för min del! En mil fick jag ihop på konstsnöslingan, sen kände jag att det var dags att sluta innan jag blev för trött och stod på öronen i nån kurva. Tekniken är sådär men jag åkte ett varv utan stavar på slutet och då gick det bättre så jag får väl nöta
på med det. Kändes lustigt att åka på snö när skogen är nästan helt bar runt om:D

I helgen jobbar jag flera sena kvällspass men jag hoppas hinna ut på en förmiddagslöptur, vore fint med lite dagsljus. Tur att jag har alla fina stigar precis utanför dörren! Där jag bodde innan var det alltid en transportsträcka på några km innan stigarna började.

*kl*
Får man tassa med här? ;) Jag har gett mig sjutton på att jag ska få bättre kondis och nu har jag dels använt runnkeeper för att hålla lite koll på hur långt det är, och nu har jag gått över till c25, visserligen bara dag 2 men jag trodde inte att jag alls skulle orka så jag är rätt nöjd med mig själv ändå! ;)

Men nu till frågan, hur ska man klä sig nu vintertid? Jag klädde på mig för mycket idag helt uppenbart, men om jag hade tagit bort en tröja hade jag ju frusit innan jag började springa, men man kanske får stå ut med det? Benen fungerade med ett par vanligt träningsbyxor, men överkroppen... :crazy:

*KL*
I söndags testade vi den nya reflexslingan i Bokskogen. Mäktig upplevelse att springa i mörkret, tur vi var ett gäng för hade man varit själv hade det varit läskigt :nailbiting:
DSC_2036.jpg

Man får stå ut med att frysa, såvida man inte har möjlighet att slänga av sig kläder längst med vägen. Det positiva är dock att man (iaf jag) blir varm rätt fort. Någon minut så är jag lagom varm.

För att man inte ska bli svettig och nedkyld i slutet av passet så bör man klä sig så att man fryser grann lite de första 5-10 minuterna. Vi har väl ner till några minusgrader nu och jag klär mig i ofodrade tights, tunn långärmad icebreakertröja och vindjacka.

Det ante mig att det var så... Bara se till att frysa nästa gång då! ;) Jag skulle visserligen kunna slänga av mig kläderna efter en liten stund eftersom jag alltid kommer tillbaka dit nästan oavsett åt vilket håll jag springer... Det tål att funderas på! :D

Och jag har börjat skriva baklänges. O_o

Det är ingen fara, vissa ord har bara lite mer bråttom! ;) Själv brukar jag slänga in mellanslaget mitt i ordet ibland, det blir betydligt mer svår läst!

So mde thä r tex... ;)
Du får väl börja springa baklänges annars! ;)
Grabbens innebandytränare brukar utmana grabbarna på löpning, han springer baklänges och de framåt och det antal spelare som är snabbare än honom gör han 10* X antal armhävningar. Fast på sista träningen hade lagsamarbetet gått framåt så ett par spelare blockerade honom och övriga laget sprang allt vad de kunde. :D

Senast ändrad:

*kl*
Får man tassa med här? ;) Jag har gett mig sjutton på att jag ska få bättre kondis och nu har jag dels använt runnkeeper för att hålla lite koll på hur långt det är, och nu har jag gått över till c25, visserligen bara dag 2 men jag trodde inte att jag alls skulle orka så jag är rätt nöjd med mig själv ändå! ;)

Men nu till frågan, hur ska man klä sig nu vintertid? Jag klädde på mig för mycket idag helt uppenbart, men om jag hade tagit bort en tröja hade jag ju frusit innan jag började springa, men man kanske får stå ut med det? Benen fungerade med ett par vanligt träningsbyxor, men överkroppen... :crazy:

Värm upp inomhus innan du sticker ut, det brukar jag göra när det är kallt. Jag kör lite jumping jacks, joggar på stället, utfall och lite benböj för att få igång pulsen, då funkar det bra att bege sig ut sen. :)

Hm jag får fundera på det, jag har med mig hundarna också och jag tycker det är bra om de också hinner värma upp innan jag sätter igång och springer. Men de kanske är snabbare igång än mig! ;)

Går du raskt direkt du kommer ut så kommer du hålla värmen om det inte är svinkallt ute. Eller så får du hoppa lite i början, göra lite höga knälyft eller utfallssteg. Alla medel är tillåtna. :D

Hm jag får fundera på det, jag har med mig hundarna också och jag tycker det är bra om de också hinner värma upp innan jag sätter igång och springer. Men de kanske är snabbare igång än mig! ;)

Fast det är ju bara att börja med 10 minuters uppvärmningsjogg för både dig och hundarna så är ni varma allihopa och kan börja springa på därefter.

*kl*
Får man tassa med här?
Men nu till frågan, hur ska man klä sig nu vintertid?

Välkommen! Kul att komma igång och springa!
Det där med kläderna är lite knepigt. Jag tycker det brukar räcka med något tunt upptill (underställströja eller liknande) om jag har en vindtät jacka utanpå. Är det rejält kallt tar jag en fleecetröja utanpå vindjackan och knyter tröjan runt midjan när jag blivit varm. Brukar jogga igång lite lugnt så slipper jag frysa.

KL

I morse blev det transportlöpning till stallet. Kolsvart ute när jag stack iväg och nästan ljust när jag kom hem. Skönt med pannlampa så jag kunde gena över skogen och slapp springa längs stora vägen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Tillbaka