Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som springer!

Ska springa Hässelbyloppet. Sprang det förra året och tog mig i mål på 66-67 minuter nånting, så satsar på samma i år igen. Får se om det går. :D

Lugnt och fint och rakt fram, det är ungefär det jag kör just nu också, så skönt och enkelt. Även om backigt och jävligt säkert vore nyttigt för benen att kasta in nån gång då och då.

Jag ska också springa hässelbyloppet hade jag tänkt mig!! Har inte bestämt mig för något tidsmål ännu så vi får se :). Ska springa bellmanstafetten den 22/8, det kommer bli skoj! Nån mer som ska springa bellmans?

Jag har haft en löppaus på några dagar här för lite återhämtning, sprang ett 4,4km trailpass i onsdags och idag blir det intervaller på löparbana! Tänkte dra mig ut på söndag en lite längre sväng...

Hur går det för er andra?

Senast ändrad:

Hur det går?

för den här tiden på året när hästarna går ute SKA jag utnyttja för att hinna träna själv också.

Ööööhm. Ja "bra" kan man ju inte säga att det går i mitt fall om man ser till hur planen var för två månader sedan. :crazy: Ambitionen finns kvar, men tiden=prioriteringen...?

Härmed lovar och försäkrar jag dock offentligt och på heder och samvete att denna helg ska innehålla minst ett "Zombies, run"-pass OCH endera av en tremilatur på cykel ELLER ett IndoorWalkingpass på gymmet. De senare inte så mycket springande iofs, men ytterligare sätt att skaka liv i konditionen och min förslappade kropp tillräckligt för att komma på banan igen.

Och skulle jag när måndagen infaller - mot all förmodan - ha fuskat med att uppfylla detta heliga löfte, så ska jag straffa mig själv svårt genom att lägga ut en bild på min blekfeta lekamen i förd bikini till allmänt beskådande. NU har jag satt tummen i ögat på mig själv i alla fall, nu jäklar! :D

KL

En till som är ute och springer. Eller, en till som återhämtar sig från löparknä, så just nu blir det bara en fyra mil med snabba promenader i veckan.

Motivationen är dock på topp (skönt), men har problem att hålla tillbaka mig själv så att knäet får en chans.

Sträckte låret i ett lopp i juni och tog det lugnt ett tag efter det med träningen.
När jag började känns mig bra i benet så hade vi semester och då blev min träning lidande. Vet inte hur många mornar jag hade klockan på ringning men stängde av och tänkte att jag tar det imorgon. Nu hade vi ingen stillasittande semester utan gick väldigt mycket under våran husvagnssemester på två veckor och veckan efter hade vi 30 kubik ved att bära på plats och stapla. Hade stegräknare på mig och gick 14000 steg ca varje dag när vi höll på med veden.

Har tappat 5 kg i sommar vilket känns när jag springer.

Den här veckan har jag tränat riktigt bra. I söndags sprang jag tävlingssträckan som jag sträckte mig på (6,5km) på ungefär samma tid. I tisdags 9km (bättrade på tiden med 10min sen 1 maj) och i torsdags tävlingssträckan igen ( den här gången sämre men skyller på att det var på tom mage på morgonen).

Med tanke på att jag inte tränat/sprungit sen i juni så är konditionen förhållandevis bra :).

Ska springa bellmanstafetten den 22/8, det kommer bli skoj! Nån mer som ska springa bellmans?

Jag ska, men den 21:a! Jag sprang det förra året och det var ett jättekul lopp!

Dessutom ska jag springa Midnattsloppet, Stockholms halvmara och Friskisloppet, ett "lokalt" millopp där jag bor. Har inte sprungit något lopp sedan början av oktober, men nu kommer de på rad flera stycken :D

KL

Jag är nybörjare inom löpningen, började springa ordentligt i våras efter att ha gått ner nästan 20 kilo. Gjorde ett avbrott för ett par månader sen pga knäproblem (den sk "gåsfoten" på knäts insida). Sen dess har jag börjat försiktigt, är uppe i 6,5 km nu och det känns jättebra.

HUR snabbt kan man öka dosen, tror ni, jag vill springa en 10 km eller i bästa fall en halvmara i november, är det senare alltför optimistiskt? ;)

10 km är nog inga större problem bara du håller dig skadefri, men att satsa på halvmaran i höst då du inte sprungit så mycket känns för mig - som är av den försiktigare sorten - lite som att be om problem.

Det finns många teorier om hur mycket man kan öka träningsdosen över tid, en rätt vanlig teori är att man inte ska öka med mer än 10% i veckan samt att man inte ska öka fart och distans samtidigt.

Javisst har du rätt, jag är bara av den sorten som vill ge mig på det värsta på en gång och tror jag ska fixa det med tjockt pannben..... 10 km är nog klokare.

Sen blir det en Ironman nästa år!

(Only joking...:D )

Man fixar rätt mycket med tjockt pannben, så njut av vetskapen att du skulle kunna springa en halvmara på ren tjurighet men att du väljer att vara klok och satsa på 10 km. ;)

Barfotalöpning är bra på flera sätt, ett är att man inte springer så långt och fort i början för det tar tid att härda fotsulorna till att klara grusvägar.

backigt och jävligt gav jag mig på idag. hua!

För övrigt har jag hux flux blivit headhuntad till vasastafetten, tolvkilometerssträckan. ska bli intressant:nailbiting:

Javisst har du rätt, jag är bara av den sorten som vill ge mig på det värsta på en gång och tror jag ska fixa det med tjockt pannben..... 10 km är nog klokare.

Sen blir det en Ironman nästa år!

(Only joking...:D )

Enligt Anders Gärderud tar det 10 år att bli en bra löpare. :)

Det bör finnas en rejäl långsiktighet. Att använda pannbenet för att snabbt komma upp i distans leder till skador.

Haken är väl att man ska hålla igång löpträningen under det mesta av de där tio åren också, inte dra igång en kortare eller lite längre period och sedan tappa sugen/tiden/motivationen...

Jag lyckades visserligen tillfälligt att sparka igång mig igen med visst inre tvång, men den där riktiga entusiasmen som gör att man tänker långsiktigt och målmedvetet med ordentliga träningsscheman, den har inte riktigt velat krypa fram. Och jag vet inte riktigt var jag ska fiska upp den ifrån. Men jag får väl fortsätta mina tillfälliga övningar med att springa från flåsande zombier i app-form, så länge. Det är ju faktiskt rätt kul om man är lite barnslig. :D

Det bör finnas en rejäl långsiktighet. Att använda pannbenet för att snabbt komma upp i distans leder till skador.

Tio år?? Oj.... Jag är liksom 56 redan nu! Men jag behöver ju inte bli en bra löpare, bara en löpare som tar sig fram :D

Lidingöloppet hade förra året en deltagare som var född 1927 och som kom i mål. M80 klassen springer "bara" 4 km men jag tycker det är riktigt imponerande.

:D
Och jag tänker på den underbara Sister Madonna Buder, nunnan som klarat en (av många!) Ironman vid 80!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka