Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som springer!

*kl*

Jag skulle ha sprungit till jobbet i morse men sängen var för skön för att stiga upp ur så jag drabbades av lite tidsbrist med drygt 2,5 km kvar. Var bara att hoppa in i en tunnelbana och se glad ut - genomsvettig bland alla andra. :angel:

På onsdag gör jag ett nytt försök och får då sällskap. Sedan kör vi ett snabbpass på torsdag kväll och på lördag är det dags för Midnattsloppet! :banana: Visst var det någon mer här som skulle springa det?

När smågrabbsen höjer sig själva till skyarna o skryter inför alla och envar hur länge de varit där o hur mkt de gjort..då slutar iaf jag tro på det jag hör. Vi snackar inte EN tonåring utan vi snackar en bunt. Jag har väldigt svårt o tro att alla de grabbsen har sjukdomar som gör att sin träning/svetten inte syns.

Äh, och?
Kidsen känner sig starka och bäst :p vad spelar det för roll?

Kl
Tog mig en jobbigare 5 kilometare än vanligt. Tänkte inte och käkade middag och efter en timme var jag i spåret. Van att springa på tom mage blev detta en annorlunda upplevelse. Men att stanna för håll finns inte. You push it girl ;)

Äh, och?
Kidsen känner sig starka och bäst :p vad spelar det för roll?

Det tycks ha gått många förbi... det var tänkt som ett skämt och en allmän reflektion. Samtidigt innehåller den reflektionen ett djupare spår. Men det kanske alltid har varit så..det vet inte jag..jag är rätt ny i kretsarna kring detta med att träna.

Det finns väl alltid folk som tycker om att överskatta sin egen insats? Jag bryr mig ärligt talat inte så mycket om det, resultaten talar ju liksom för sig själv.

Jag ägnar mig åt en form av träningsskryt när jag checkar in på gymet via FB, det hjälper mig att verkligen komma iväg. Blir jag en sämre människa?

Jag misstänker att många av er har sprungit i flera år och tagit er igenom x antal vintrar. Vad har ni på kroppen när ni springer på höst/vinter?

Höst: Trekvarts- eller långa tights och t-shirt eller långärmad funktionströja alt. armvärmare. Är det bitigt så har jag vantar.

Vinter: Långa tights, ofodrade eller fodrade. Underställströja i merinoull (tunnare eller tjockare), vindjacka, mössa och vantar. Är det ner mot -15/-20 grader åker ytterligare ett lager på under jackan, samt buff och airtrim.

Det finns väl alltid folk som tycker om att överskatta sin egen insats? Jag bryr mig ärligt talat inte så mycket om det, resultaten talar ju liksom för sig själv.

Jag ägnar mig åt en form av träningsskryt när jag checkar in på gymet via FB, det hjälper mig att verkligen komma iväg. Blir jag en sämre människa?

Sådana här inlägg går för mig under kategorin /ignore.

Hade önskat en bättre ton från en moderator.

...

Tack ni andra för att ni berättar om era klädval ni har på vintern. :)

Senast ändrad:

*kl*

Jaha, jag råkade säga till fel kompis att jag gärna ville komma under timmen på milen, så nu ska vi ses på lördag och han ska agera hare. :eek: :p Jag har tidigare sprungit på 1 h 2 min, så det är ju bara 2 min jag måste skära lite drygt, men... Jag gillar ju att ligga och lunka i mitt bekvämlighetstempo och inte ta ut mig så fasligt. Det kommer bli jobbigt, det känner jag på mig!

Försöker annars förbereda mig för Tjejmilen så gott jag kan (är det förresten nån annan i tråden som ska springa?). Varvar korta distanser i lite högre tempo med lite längre. Målet är att springa nåt långpass (kanske 14-15 km) nån vecka innan så jag sen tycker att milen är en baggis. :D Vi får se hur den planen funkar.

På onsdag gör jag ett nytt försök och får då sällskap.
Uppladdningen i går var ganska usel. Jag åt en bra frukost, men sedan skrev jag tenta mellan kl 10-15 och levde då på naturgodis och kände mig mätt fram till middagen vid åtta. Men det räckte tydligen inte för på kvällen kunde jag inte sova för att jag var så hungrig och fick ta en banan vid elvatiden. :grin: Efter det hade jag fortsatt svårt att sova och sov nog bara 5,5 h (behöver minst 7) plus att jag kände mig ganska uttorkad när jag vaknade trots rejält vätskeintag dagen innan. :mad:

Sååå, förutsättningarna var långt ifrån de bästa men vi kämpade oss igenom 8 km. Egentligen skulle jag ha fortsatt drygt 2 km till, men jag kände mig lite lagom yr och tog t-banan de sista tre stationerna istället. Det var mer folk den här gången än i måndags och jag kände mig som ett lagom trevligt resesällskap. :D

Försöker annars förbereda mig för Tjejmilen så gott jag kan (är det förresten nån annan i tråden som ska springa?). Varvar korta distanser i lite högre tempo med lite längre. Målet är att springa nåt långpass (kanske 14-15 km) nån vecka innan så jag sen tycker att milen är en baggis. :D Vi får se hur den planen funkar.

Ja, ett långpass eller helst 2 innan gör nog susen.

Sprang mina första 15 i påskas och har ökat upp lite till så milen känns rätt så kort- bekvämt.

Berätta om haren- hur gick det?(Imorgon), har flera i familjen och undrar är det bra??eller var det för jobbigt?:eek:

Jag vill gärna ha det bekvämt oxå när jag springer.

Det var superbra! Milen gick på lite drygt 58 min 30 sek vilket är en förbättring på nästan 4 min från min förra tid. :D Låg i ett jämnt 6-tempo upp till 8 km då vi drog på rätt rejält. Sista 500 m var sjuuuukt jobbiga men annars kändes det väldigt behagligt hela rundan! Så hare is the shit! :banana:

Nu har jag varit på vårdcentralen och jag har nog överansträngt mig. Jag skulle ta det lugnt med träning som belastar knäna. Men skulle jag springa så skulle jag springa på platt asfalt, alla andra har sagt att jag snarare borde undvika asfalt?

Men jag glömde den viktigaste frågan! Får jag röra mig trots att det gör ont?! Det är ju hur svåry som helst att röra mig så lite/ lugnt så att det inte ska göra ont?

Nu har jag varit på vårdcentralen och jag har nog överansträngt mig. Jag skulle ta det lugnt med träning som belastar knäna. Men skulle jag springa så skulle jag springa på platt asfalt, alla andra har sagt att jag snarare borde undvika asfalt?

Men jag glömde den viktigaste frågan! Får jag röra mig trots att det gör ont?! Det är ju hur svåry som helst att röra mig så lite/ lugnt så att det inte ska göra ont?

Du ska inte springa om det gör ont, men cykel, rodd, crosstrainer och promenader är i princip aldrig fel.

Däremot behöver du ta reda på är varför du får ont, för annars kommer du att få ont igen när du börjar springa. Oftast är det bål- och höftstyrkan som brister.

Min sjukgymnast (på en av stans mer kända idrottskliniker) hävdar att det så gott som aldrig går att bota något med stillhet. Rörelse som inte uttryckligen belastar det skadade området ska alltid ingå i rehab, och även träning av svaga strukturer.

Tumregeln är att smärtan inte ska förvärras efter aktivitet, men min rehabträning gör ofta ont just när jag gör det och precis efteråt.

Ta kontakt med en bra sjukgymnast om det inte blir bättre med alternativträning, för då behöver du uppenbarligen hjälp att lösa problemet. Med lite tur är det bara för snabb upptrappning och det är ju ganska lätt löst :)

KL

Har precis dragit igång, har inte sprungit på år och dag...

Jag undrar vad ni äter innan. Ibland när jag får slut på ork känns det mer som det är brist på bränsle än brist på flås. :crazy: Tar även väldigt lång tid att återhämta sig efteråt.

Sprang midnattsloppet igår. Det kändes riktigt bra nästan hela vägen. Gick enbit i Sofiabacken och mot Mosebacke. Sen var jag lite seg och ruggigt frusen vid 7 km men just där dök en vätskekontroll upp. Kom i mål på 1h14min vilket är mitt personbästa på 10 km.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka