@Eukaryot fast Amerigo har kapade bossor exakt likadant, har haft det i en herrans massa år utan att ngn klagat på det så jag är faktiskt böjd att hålla med @mackan här. Är inget som Erreplus uppfunnit alltså. Min gamla Passier hade shoulderfree såsom du beskriver med utskärning och jag upplever att hästen som hade Passieren inte bryr sig mer på nåt sätt runt bogarna när den nu har Erreplus.
Jag är också allergisk mot att sitta högt ovanpå och inte få känslan att vara nära hästen. I flera andra modeller av Erreplus satt jag precis så och även i en Adelinde som inte passade mig men när jag provade den jag har idag var känslan helt annorlunda. Den ser såklart ut att ligga högt men när jag sitter i den har jag verkligen closecontact känsla.
Jag är också allergisk mot att sitta högt ovanpå och inte få känslan att vara nära hästen. I flera andra modeller av Erreplus satt jag precis så och även i en Adelinde som inte passade mig men när jag provade den jag har idag var känslan helt annorlunda. Den ser såklart ut att ligga högt men när jag sitter i den har jag verkligen closecontact känsla.