Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@fio Min har blivit mycket mjukare på dessa veckor jag haft den, gillart .
@Spyro192 ELT är troligen än mer elastisk och har en annan typ av tryckavlastning. Har dock en vän som alltid haft ELT-gjord på sin häst som haft milt sadeltvång. När hon bytte till Amerigos orginalgjord som min är en kopia på försvann alla tendenser till spänning av gjorden. Så det handlar nog mycket om vad ens häst gillar .
Jag är inte säker på vad det är som mitt sto gillar och inte gillar. Vi har inte haft en bra inpassad sadel utan det har alltid varit något med sadeln som har gjort att det har blivit fel. Just nu hoppas jag att vi kan hitta en som passar för jag är rätt trött på att "låna" sadlar av vänner och bekanta. Mina vänner har ELTgjorden och är så lyckliga över att ha hittat rätt och enl de så finns det inget bättre Sadelutprovaren hyllade denna gjorden ifrån Börjes och tyckte att den var ett måste i alla sadelkammare Men först så måste vi nog hitta 1 () sadel som Solis säger ja till... Sen får vi nog börja kolla på gjord!@Spyro192 vi hade en Amerigo-gjord förr men min som har problem med andningen gillar ELT mycket mer. Det är skillnad på natt och dag på honom.
Sadelutprovaren hyllade denna gjorden ifrån Börjes och tyckte att den var ett måste i alla sadelkammare
Jag kommer att ha den (någonstans) i bakhuvudet när det blir dags.Jag tycker den är grymt bra! Är supernöjd med den. Plus att den är så billig oxå! Jag får tacka @DrT igen för att hon tipsade om den , hade aldrig kollat på Börjes annars faktiskt!
Hon är rätt så stor ca 1.68m i manken. Dock har hon mycket extra hud bakom armbågen. Så jag vill ju inte att det ska klämma. Man vet ju hur det själv känns med en BH som nyps@Spyro192 Nu vet jag inte om du har en stor eller liten häst, men med mina ponnier upplever jag det som en stor fördel att den är så smal bakom armbågen. Får lätt problem med skav där annars på mina.
Tack! Jag ska "försöka" mig på detta ikväll@Spyro192 Högerklicka på den bild du vill lägga in, kopiera "bildadressen". I inlägget klickar du på ikonen som nog ska vara sol och berg (?), mellan smileyikonen och filmikonen. Klistra in bildadressen och voila-bild i inlägget !
Sadelläget låter inte helt olikt min Burbs sadelläge. Stora bogar, ganska mycket manke, kort sadelläge och dessutom överbyggd med jätterumpa .
Har en Amerigo CC till henne. Inte helt optimal då den glider bakåt, men den funkar .
Tack! Jag ska "försöka" mig på detta ikväll
Så fin häst!
Hur är CC i sätet? Jag behöver 17½- 18" och helst ett öppnare säte. Därför så tycker jag att Jensen sadlarna går bort, de är för djupa.
Alton har vi pratat om. Ja vad har vi inte pratat om.. Jag måste vara både döv och bild för jag hittar eller hör aldrig något om Ergo sadlarna Eller så är jag för trög för att fatta!CC n är ju en flatback , så väldigt öppen. Jag gillar den och Aalton som jag har då man inte sitter fast.
Ergo har väl en bra tanke bakom men vad jag hört och förstått så har dom inte lyckats särskilt väl med balansen i hoppsadlarna iallafall.
Tack! Jag ska "försöka" mig på detta ikväll
Så fin häst!
Hur är CC i sätet? Jag behöver 17½- 18" och helst ett öppnare säte. Därför så tycker jag att Jensen sadlarna går bort, de är för djupa.