M
Magini
Jag antar att det inte bara är jag som lagar egen barnmat och ibland tryter ju fantasin så jag tänkte att här kan vi dela med oss av våra smaskiga recept till dom små..
Jag börjar!
Köttgryta (ges till min 5 1/2 månads kille)
3-4 potatisar
3 morötter
1 palsternacka
ca 500gr kött
1/2 lök
2 lagerblad
4-5 vitpepparkorn
färsk timjan (ca en halv kruka)
vitlök
olja
Skär köttet i tärningar ca 2x2 cm, låt koka tillsammans med lök, lagerblad och vitpeppar (kan med fördel läggas i en tesil så det är lätt att plocka bort sen). När detta kokat ca 40 min, häll i potatis, morötter, palsternacka som allt är skuret i ungefär samma storlek som köttet. Låt koka tills allt är genomkokt.
Ta bort lagerblad och vitpepparkorn och mixa allt tillsammans med färsk timjan och vitlök, häll i olja eller smör. Späd med kokvattnet till önskad konsistens.
Frys in i istärningsformar..
Jag börjar!
Köttgryta (ges till min 5 1/2 månads kille)
3-4 potatisar
3 morötter
1 palsternacka
ca 500gr kött
1/2 lök
2 lagerblad
4-5 vitpepparkorn
färsk timjan (ca en halv kruka)
vitlök
olja
Skär köttet i tärningar ca 2x2 cm, låt koka tillsammans med lök, lagerblad och vitpeppar (kan med fördel läggas i en tesil så det är lätt att plocka bort sen). När detta kokat ca 40 min, häll i potatis, morötter, palsternacka som allt är skuret i ungefär samma storlek som köttet. Låt koka tills allt är genomkokt.
Ta bort lagerblad och vitpepparkorn och mixa allt tillsammans med färsk timjan och vitlök, häll i olja eller smör. Späd med kokvattnet till önskad konsistens.
Frys in i istärningsformar..
Senast ändrad av en moderator: