Vi som inte tänkte på exteriören när vi ...

Sv: Vi som inte tänkte på exteriören när vi ...

Fölen födda iår var ju inte LIIIIITE läckra :eek::love:
En sån ska jag skapa !!

Oj, ja det var då verkligen en hingst i min smak..
Så var det det där med att ha sto i Sverige men inte på Island.. :angel:

Ja precis.
Sen vet jag inte varför hon fick under medel på nästan allt, för hon har ju enligt min mening gång lite över medel i nuläget, men "på den tiden", snart tre år sedan, hade jag henne inte, så jag vet inte riktigt hur hon gick då.

/Anna

Numera tycker jag att hon har gång som ligger bra mycket över medel :)

Tack, vad kul att höra! :)
Skulle som sagt vara spännande att visa om henne, men det är så mkt jobb med det. Jag tror vi håller oss till tävlingsbanorna ist :D

/Anna

Så va de Naggurs tur=)

Här är sommaren efter vi köpte honom. han hade bott hos oss i kanske 3 månader. under dessa månader gick han i hingstflock å blev sååå mycket snyggare. tyvärr har jag ingen bild från våren.
här e han i alla fall 2 år

http://GabbiM.bilddagboken.se/p/show.html?id=55338619&directlink=1

ett år sedan, 6,5 år gammal

http://GabbiM.bilddagboken.se/p/show.html?id=146606591&directlink=1

i somras, 7 år gammal

http://GabbiM.bilddagboken.se/p/show.html?id=202139440&directlink=1

två månader sen, 7,5 år gammal

http://GabbiM.bilddagboken.se/p/show.html?id=290790197&directlink=1

Ska försöka komma ihåg att fota lite ridbilder. de e enorm skillnad nu från i somras!

Kommentera!!!

Ehm, jag hittade mig en stor islänning, hela 1.28 i mankhöjd.

Måste bara fråga, var du ironisk eller? Inget illa menat, men tänkte bara om du menade att h*n var stor elr liten? ^^

Måste bara fråga, var du ironisk eller? Inget illa menat, men tänkte bara om du menade att h*n var stor elr liten? ^^

Hon var helt klart ironiskt då 128 cm ligger klart under genomsnittet för en Islandshäst. :) (har själv en liten, och hon är 5 cm högre ;) )

ahaa, okej, tänkte väl för att själv rider jag en islänning som är ca, 143 och det är ju lite över "snittet" :)

grejen är ju att jag tänker som såhär, Varför är så många islandshästar överbyggda? för det känns nästan som mer regel än undantag....
kanske är det så de måste/har blivit under tidens lopp för att kunna tölta/utöva det som de är avlade för.

jag tror faktiskt att många gånger kan en exteriör som SER illa ut vara det som gör en talang.
för vad är det som säger att en PERFEKT exteriör för människans öga är det som gör att hästen kan springa på perfekt sätt???

hur ofta hör man inte om hästar som har skitbra exteriör men mindre bra gångarter och tvärtom??? just de;) en liten tankeställare.

Oj denna tråden måste ju Thengill vara med i.
jag har oxå en kameliont(oj stavas?) vad gäller omformning av kroppsmassa:angel:
2685378.jpg
men som ni ser har han inte den mest fördelaktiga exteriören, han har lågt ansatt hals, överbyggd osv.

men här får ni lite rörelser med:d

8557618.jpg

8557849.jpg

13143927.jpg
på bilderna är han faktiskt bara 5-6år gammal och inte alls mkt tränad heller. därav unghästformen på ridbilden. kanske ska säga att min "man" endast är 128cm hög han med och det tycker i vart fall inte jag syns på ridbilden om man tänker på att jag är 165cm lång. o då står jag t.o.m upp i stigbyglar precis när kortet tas. och jag är inte den som rider med hoppläder precis haha.

Senast ändrad:

Jag var väldigt ironisk. :p
Men Yrpa är inte den minsta islandshästen jag har ridit.
Han hette Tigull och var 1.23 i mankhöjd och i särklass den coolaste islandshästen jag ridit i hela mitt liv.

Jag var väldigt ironisk. :p
Men Yrpa är inte den minsta islandshästen jag har ridit.
Han hette Tigull och var 1.23 i mankhöjd och i särklass den coolaste islandshästen jag ridit i hela mitt liv.

Han måste ha varit HUR SÖT SOM HELST?!! :bump:

*kl*

Tittar jag på Dökkvis BLUP har han 105 på exteriör. Det enda som sticker ut är huvudet där han bara har 92. Kanske svårt att bedöma nu när han är skäggig och lurvig men avviker han mycket från rasstandarden när det gäller huvudet?

dokkvi-1.jpg

dokkvi_falcor.jpg

ÅÅÅH det är så fint när bruna hästar har eyeliner :love:

Jag tycker han har ett jättesött huvud! MEEEEN (som Tony Irwings säger det i Lets dance) konkav nosrygg drar definitivt ned vid en bedömning, rak ska den vara.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar