Vi som inte tänkte på exteriören när vi ...

Sv: Vi som inte tänkte på exteriören när vi ...

Jag kan i alla fall lova att Fafnir är riktigt snygg ;) Om han är på humör vill säga :D

Ehm, jag hittade mig en stor islänning, hela 1.28 i mankhöjd. Vi skulle luffsa i skogen och ha kul.
Exteriören är PERFEKT. Eller inte. På bilden är hon förvisso högdräktig, vilket tar bort det där överbyggda ganska bra, men hon är 1.34 i korset, och 1.28 i manken.

MEN, hon kan dansa ;)

Och med rätt träning och rätt kost så kan även exteriören förbättras ;)

Irpa snirpa: Ingen dålig trav hon har :love: Mej gillar!!!

Min är väl inte den vackraste heller i extriören:

Och han är INTE högdräktig, bara väldigt lätt född & glad i mat!!

När jag ändå visar denna bilden så kanske någon har svar på varför han står så med bakbenen? Han står jätte konstigt :S & ryggen blir ju som en ostkrok det kan ju inte vara bra att han står så:/

Hehe, jag satt just och väntade på dig IrpaSnirpa :angel:

Jag har lärt mig att de står så när de inte orkar bära upp ryttaren.
Obalanserade unghästar står ofta med benen långt bakom sig, t.ex.

Men han står så i hagen också inte bara när jag rider :S
Han är 5 år & ganska obalanserad än så det du säger kan va helt rätt :)
Men jag tycker det är konstigt att han står så i hagen också :/

Konstigt.
en annan anledning kan ju helt enkelt vara att han inte är så fördelaktigt byggd, dvs att han är byggd med längre bakbenen och byggd så att han står "bakom sig".
Speciellt synligt blir detj u då om han inte är så mycket tränad och inte har hunnit få så mycket muskler på rätt ställen.
Du får bygga om honom med ridning helt enkelt :)

Här kommer även lite ridbilder på Fafnir, han är lite lång i tölten dock.

Kommentera :D

Tack för de :) Han har nu stoge på vila i 5 veckor så nu är de dags att muskla om honom.. Något tips på hur jag ska träna honom Om det är som du säger att han har längre bakben? Tack för svaren iaf!

Njäe, inget speciellt- stärk överlinjen, ryggen, baken. Dressyrjobb, sidvärts, introducera samlingen lite försiktigt, glöm inte lösgörande arbete.
Klättra om du har möjlighet, rid i djupsnö eller vid havet :)

Både att rida i snö & vid havet är svårt , då vi ALDRIG får någon snö här i "äckliga" Värmland.. Jag som älskar snön.. :crazy:
Men tack för svaren!! :bow:

Kolla in på www.hruni.is.
ext 7,61 och ridegenskaper 8,41..... som fyrgångare. Kolla hans avkommor. En sådan skulle jag inte ha något emot.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar