Sv: Vi som inte tänkte på exteriören när vi ...
Smart..
Man kanske skulle ta och skaffa sig en användare..
Sputnick: Nej, jag förstår inte heller hur hon kunde få en så låg ridegenskapsbedömning, men det har hänt
väldigt mycket med henne sedan jag fick henne. I början stundsade hon mest på stället när vi skulle tölta. Visserligen kunde jag inte så mkt då, och hon gick ju mycket bättre med Linda (hon som visade henne) och Ulla (ägare), men hon har utvecklats väldigt mkt, så jag tror hon skulle få en bättre bedömning om vi visade henne nu.
Sen så berättade Ulla att Snudda var brunstig, tjurig och inte alls på humör
, så det kan väl också förklara lite varför det gick som det gick. När damen är brunstig är det inte nådigt alltså
Skulle vara kul att visa om henne, men det känns lite onödigt att visa en häst som ändå inte ska ha några föl. Hon blir ju elva nu till våren och har aldrig haft föl, och jag har hört att det kan vara en risk att ta första fölet efter 10 års ålder. Sedan så har hon ju inte världens bästa mamma, och det kan hända att hennes gener slår igenom i avkomman, och då får vi en häst som mest går i grisepass.
Men som sagt, skulle vara roligt att visa om henne, bara för att se hur mkt hon har utvecklats
/Anna