Vi nådde en milstolpe idag!

Krystalline

Trådstartare
Jag kanske ska ta det från början^^

Jag har aldrig varit någon övermodig ryttare, men inte heller feg.
Men så en dag för ungefär två år sedan blev jag avkastad helt utan förvarning två ggr under loppet av en minut. Hästen spände sig inte eller nåt, plötsligt flög jag bara genom luften. Det var inte min egna häst, utan en från ridskolan.

Efter den incidenten blev jag jätterädd varje gång jag red, särskilt i manegen, där det hände.
Jag vågade inte rida min häst ensam alls under en lång tid, och sedan bara i paddocken, korta stunder. (oroa er inte, hon reds av andra också den perioden)
Hon är mycket känslig och smittades av min oro, skyggade, stack, stannade och blåste upp sig, vägrade gå... listan blev lång, och det var bara med mig på ryggen hon var så istadig.

Nu de senaste veckorna har en vän till mig hjälpt till att träna min häst och mig inom grunderna i AR, vi har ridit ut tillsammans, och jag har känt att det är KUL att rida igen!

Och idag red jag alldeles ensam dressyr i paddocken och sedan, på ett infall bara, styrde jag ut i skogen....

En timma senare kom en MYCKET lycklig hästägare och en lugn harmonisk häst:love: in på stallplanen. Hon skyggade inte en enda gång, och jag kände mig säker hela tiden!

Manegen håller jag mig visserligen fortfarande ifrån, men det är så härligt att vara tillbaka! :D

Sv: Vi nådde en milstolpe idag!

:banana::banana:
GRATTIS!!! Vet precis hur det känns, är fortfarande lite fjompig ibland men det går!
Än en gång GRATTIS och lycka till i fortsättningen:D

*halvt kl*

Hihi tack så mycket! Visst kommer säkert även jag att bli skrajsen ibland, men nu vet jag att det GÅR, och hoppet är tillbaka^^

wiiiiiiiiiiiiiie! Vad kul grattis *applåder*

Liknande trådar

Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 026
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 234
Senast: Summerwind
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar