Sv: Vi med små storhästar!
Kl.
Här platsat jag och Perla in
Perla
Född i december 2003
e: Tigur (islandshäst) u: Frostelina (travare)
Hon är ca 155 cm i mankhöjd och väger för närvarande ca 517 kg!
Har Perla endast på foder. Tanken med henne är att vi ska komma ut på tävlingar i främst dressyr och klättra upp oss i klasserna, men även lite hoppning (om jag mot förmodan övervinner min hopprädsla). I dagsläget är hon ganska överviktig. Hon har en ganska bra kondition trots att hon ridits max 2 gånger i veckan senaste halvåret. Jag fick hem henne 1/2-14 så vi håller fortfarande på att lära känna varandra
[/URL][/IMG]
Här är bild på vårat första dressyrpass efter att hon kom
När hon kom orkade hon inte trava eller galoppera i nån direkt samlad galopp. Hon kan tölta och går gärna i grisepass när det blir jobbigt. Idag, på bara en månad, så kan hon trava på bra i en ganska hög form. Hon kan både länga och korta traven utan att bryta av. Hon klarar av en mer rund och samlad galopp nu än från början. Hon väljer dessutom traven framför tölten nu på ridbanan
Ute tar hon gärna tölten, vilket inte gör något för mig (är ju skit kul att komma töltandes på storhäst när man rider förbi andra stall
). Den är även bekvämare att sitta i än i traven
Får jag min vilja igenom så ska hon kanske köras in nu i sommar
Jag är så extremt glad över att jag fått ta en sån underbar häst som Perla är på foder! Hon lyser verkligen upp min dag! För varje dag som går så blir jag bara mer och mer förtjust i henne