Vi med Schäfer !

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Athina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 5 734
Sv: Vi med Schäfer !

En hane på drygt 3år.

Tränar spår och lydnad på "hobbynivå". Inte tänkt att tävla.
Han är även tränad i IPO skydd av uppfödaren fram till han var 6 månader och vi köpte honom.
Ska dit någon helg och se han träna tänkte vi,
och se hans pappa Xando träna lite också förhoppningsvis :)

21778814.jpg

Här är min brudis , tik 3 år gammal. Omplacering som jag haft i 4 månader snart, hon ska användas till det mesta då det är min första tävlingshund och jag vill "känna efter" vad jag vill göra. Just nu ser det ut som att det blir en IPO och lydnadshund :)

Grima_raset.jpg

Ser att din hund också är väldigt grå runt nosen? Vad kommer det sig att det kommer så tidigt på "vår" färg? Min är liksom tre år och ser redan ut som en gammal kärring :D

Det kom tidigt på min som inte är grå också och jag har alltid undrat just det där om varför vissa får grå nos tidigt.

*Kl*

Ett tips för att våra underbara jyckar ska komma till sin rätt på bild.
Undvik motljusbilder, och/eller ljusa upp motivet med blixt. Det gör stor skillnad, fr a med mörka färger.

LIA

Var det riktat till någon spec bild eller bara i allmänhet. Jag tycker det flesta bilderna ser fina ut... Sen e jag väl ingen vidare fotograf heller.;)

Gäller flera av bilderna. Kamerorna läser ju vanligen ljuset från hela bilden och därmed blir hunden (som är mörkare än resten och även har en matt päls som reflekterar ljus dåligt) mörk i och med att man inte har hunden helt i kontrastspektrat och man mister detaljer och nyanser. Vilket är synd.
Problemet blev påtagligt på den senaste bilden.

Hund i snö är åtminstone för mig det knepigaste att få till bra, just för att kontrastverkan blir så stor.

MrsScabtree,
jag har inte satt mig in i hur man gör. Hur har du gått tillväga?

LIA

Här är våran älskade sängvärmare, bästa vän och livskamrat. :love:
Schäferhanen Arramir 13 månader.

PICT1991.jpg

PICT1474.jpg

PICT2270.jpg

Nu är jag lite osäker på hur du menar, men för att lägga upp bilden här på buke måste du först ha bilden på datorn (alltså via digitalkamera eller scanner). Sedan blir du medlem på tex www.photobucket.com där du laddar upp bilden, när det är gjort kopierar du bildadressen (URL) och klistrar in den i rutan som dyker upp när du trycker på symbolen brevid citat pratbubblan (ser ut som ett vykort med ett berg)..voila!

Ja jag e ingen fotograf. Men detta var första bilden med nya kamera.
Knäppt utan blixt med solen i ryggen. Jag har den på datorn, och tycker att den ser annorlunda ut när den e i stort format.. man kanske lär sig någon gång suck suck

Lia skrev Undvik motljusbilder, och/eller ljusa upp motivet med blixt. Det gör stor skillnad, fr a med mörka färger.

Men jag fattar noll av fotografering. När jag har min bild i stort format tycker jag att man ser alla detaljer. Stor skillnad mot den på
länken. Men ska försöka lära mig min nya kamera.
Sålde tusan hästen för att få den;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 654
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: Springer
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka