Vi med Manx!

G

Grinchen

Är det bara jag som har Manx här hemma? :)

Jag letade igenom sidorna här och hittade ingenting om manx katter så jag fick en ide´om att starta en:idea:

så skriv om era katter/katt och lägg upp mycket bilder så vi andra kan bli lite avundsjuka på dessa underbart fina katter:bow:
 
Sv: Vi med Manx!

Vi har en ev "manx". En katt med "björnen-Baloo"-stuk som gått på bantningsfoder(diverse) i år och stubbsvans men fortsätter med sitt Baloostuk. Han dök upp hos mig som unge och ingen ville ge sig till känna som hans ägare så till sist fick han stanna. Han är väldigt kelen men talar hemskt ynkligt med ena "pip" till jam och ibland bara gapar han utan att något ljud hörs alls. Är det typiskt manx?
Han har alltså en stubbsvans på cirka fem centimeter, litet huvud kontra den stora Balookropen. Han är kastrerad(om det är av betydelse.).
 
Sv: Vi med Manx!

Ja, jag vet ju inte om min katt är manx eller inte. Men ville bara fråga om detaljer kring huruvida om kroppsbyggnaden och det underliga lätt hade med svanskortheten att göra.
 
Sv: Vi med Manx!

Jag och min syster hade en halv-manx när vi var barn. Han var svanslös. Han såg ganska speciell ut - svartvit, och liksom byggd i "nerförsbacke", med högre bakdel än framdel.

Vi bodde på landet, och på den tiden kastrerade man inga katter. Han lämnade svanslösa katter efter sig överallt på bygden minns jag.
 
Sv: Vi med Manx!

Min första katt var en Manx. Hon var helsvart och hette Signe. Hon var högre i bakpartiet än fram.
Världens goaste kisse, saknar henne än fast det är 17 år sedan hon dog..
 
Sv: Vi med Manx!

En notering bara:
Manx är en raskatt, med stamtavla och standard. De kan ha olika svanslängd.
En katt utan svans/med kort svans utan stamtavla är en huskatt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 702
Senast: Frida.G
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 565
Senast: Capybara
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 051
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp