Sv: Vi med dvärgpinschrar
Jag har 2 st dp:
Oscar = Exigor's Omar Optimal som fyller 11 år 17/9, åldern märks endast på pälsfärgen
Fonzie = Queen of Avalon's Alfonzo som fyllde 2 år i maj
Båda har provat på lydnad, agility, rallylydnad, personspår och viltspår.Just nu går jag tävlingslydnad med Fonzie och rallylydnad med båda. Båda gillar utställningar och Oscar är VDHvetCH med 7 veterancert, Fonzie har 3 cert i Tyskland och 1 cert i Polen än så länge. Vi ska snart testa weightpulling, verkar kul. Oscar gillar att dra skrinda, så får vi se om Fonzie också gillar att dra. Båda har gått MH, Oscar har dessutom titeln Korad. Båda är pigga och glada och viftar på svansen åt det mesta, vill hälsa på allt och alla.
Oscar är pappa till 4 kullar valpar som nu är 8½ år, 8 år, 2 år och den yngsta kullen är födda i mars i år, totalt 22 st. Fonzie är en av dem.
Och så var det bild:
Bilden är tagen när vi kom hem från Drzonkow i Polen i mars. Jag behöver väl knappast säga att det är Fonzie till vänster och Oscar till höger.
Och så glömde jag säga att båda tycker det är skitkul att springa race.
Tillägg: Det finns en till av Oscars valpar här, Mikatela har Nisse som är 8 år och NUCH. Resten får Mikatela berätta själv.