Vi med dvärgpinschrar

missjackpot

Trådstartare
Vet inte om de finns någon sådan här tråd. Hittar i alla fall inte någon och tänkte att de kan vara kul att se om de är några på forumet som är stolta ägare av dvärgpinscher :love:
Sååå sätt igång och släng in en pres om er dp (gärna bild :love: ) och sen är luften fri ;)

Sv: Vi med dvärgpinschrar

Jag har ju mina dårar - men har inte tid att skriva något nu.
Skriver här för att hitta tillbaks ;)

Ja de vet ja ju ;) du är den enda jag vet här på forumet med en liten ganster (två ;) )
Men jag kan börja presentera Jackpot!

Namn: Exigor´s Red Jackpot
Ålder: 3 stolta år!

Jackpot är en pigg, glad och väldigt kärleksfull pojke!! Hans favorit saker här i världen är att hänga med matte (helst heeela tiden), sovmorgon med husse och trixträning! Trix som potten kan idag är; gäspa, buga, spela död och give me five! De tränas förfullt på rulla runt just nu!

Just nu tränar vi rallylydnad. Det passar oss super bra och så fort jag har pluppat ut bebisen som jag har i magen så är de dags för agillity!! :love:

Jaaa, jag har bara positiva saker att säga om min lilla ögonsten! Han är ett klippe kärlek som älskar att arbeta och vill ständigt vara till lags!

Mer kommer jag säkert på när jag ser er andra skriva ;)

Här är lite bilder på honom som är tagna under året !
DSC_0014.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0092.jpg

:love::love:

Jag har en!

Nixon är snart 3,5 år och min lilla ögonsten.
Vi har tävlat agility, lydnad, weigtpull och utställning, men har lite paus nu.

Han har lite titlar som 'bevis' LPI LPII EWP7GRAND CHAMPION EWP8CHAMPION EWP10 SM-silver 2010 EM-silver 2010:laugh:

37929_406865492772_719487772_4579375_8319558_n.jpg

38147_412862602772_719487772_4732037_5055543_n.jpg

38027_411810142772_719487772_4705180_2614060_n.jpg

Jag har 2 st dp:
Oscar = Exigor's Omar Optimal som fyller 11 år 17/9, åldern märks endast på pälsfärgen
Fonzie = Queen of Avalon's Alfonzo som fyllde 2 år i maj

Båda har provat på lydnad, agility, rallylydnad, personspår och viltspår.Just nu går jag tävlingslydnad med Fonzie och rallylydnad med båda. Båda gillar utställningar och Oscar är VDHvetCH med 7 veterancert, Fonzie har 3 cert i Tyskland och 1 cert i Polen än så länge. Vi ska snart testa weightpulling, verkar kul. Oscar gillar att dra skrinda, så får vi se om Fonzie också gillar att dra. Båda har gått MH, Oscar har dessutom titeln Korad. Båda är pigga och glada och viftar på svansen åt det mesta, vill hälsa på allt och alla.

Oscar är pappa till 4 kullar valpar som nu är 8½ år, 8 år, 2 år och den yngsta kullen är födda i mars i år, totalt 22 st. Fonzie är en av dem.

Och så var det bild:
oscar+fonziedrzonkow1103055030.jpg

Bilden är tagen när vi kom hem från Drzonkow i Polen i mars. Jag behöver väl knappast säga att det är Fonzie till vänster och Oscar till höger.

Och så glömde jag säga att båda tycker det är skitkul att springa race.

Tillägg: Det finns en till av Oscars valpar här, Mikatela har Nisse som är 8 år och NUCH. Resten får Mikatela berätta själv.

Senast ändrad:

Det var Joanna, Petra och jag som fixade så att det blev ett race i Borås. Det var jag som stod på knä med blocket och ropade upp alla efter placeringarna. Har du varit inne och kollat på web siten? Den är uppdaterad med alla tider, placeringar och bilder.

Oscar var den enda veteran hanen och Fonzie blev 6:a av de vuxna hanarna. Vi var på utställningen också båda dagarna.

Okey :) vilken koll jag har. Vi var aldrig med på racet, utan kom efter middagen och kollade lite på racet. De var kul att se så många samlade på samma ställe, de gjorde ni bra!
Duktiga killar du har!

Tillägg: Det finns en till av Oscars valpar här, Mikatela har Nisse som är 8 år och NUCH. Resten får Mikatela berätta själv.

Och nu hittade jag hit med! :p

Jag har som sagt Nisse, Exigors Dragon in Red. 8 år nu i september men kom till mig först när han var 5 år gammal.
För det mesta är Nisse mest en lydig familjehund. Men tränas till och från lite olika vad vi känner för att prova på.
Vi har provat agility, rallylydnad och spår. Just nu håller vi på och försöker klicka in kantarellsök!

Nisse är speciell!
Hade han inte varit så charmig så vet jag inte vad jag hade gjort!
Men han är helt klart en i familjen hur dum han än är ibland!

208246_10150148105357026_522412025_6985435_31704_n.jpg

189467_10150107088542026_522412025_6826839_4906599_n.jpg

n522412025_1306830_3225.jpg

76305_451168397025_522412025_5895452_2005582_n.jpg

162755_472236037025_522412025_6188311_7453475_n.jpg

Tack. Ja, man kan inte ha koll på allt.

En sak gör de lika, Oscar och Nisse och Fonzie. Sover på rygg och ser ut som om de har brutit nacken.

Oscar och Nisse är väldigt lika varandra i ansiktsuttryck och det är även Nessa som är mamma till Oscar och farmor till Nisse.

:)
Så ligger jackpot mestadels av tiden med :) vet inte hur många bilder jag har på honom i den ställningen! De ser så härligt ut, fast inte jätte bekvämt ;)

Lägg till lite snarkande på det med så vet man hur mina kvällar ser ut! ;)
Som jag brukar säga - det vore svårt att somna utan sambo och hund.
Sambon snarkar i mitt ena öra och Nisse i andra! :p

Sorry att jag kapar tråden lite, men kan inte låta bli då jag blev oerhört förvånad och smått besviken, då jag inte trodde det om dig...
Men varför är Nisse ute på annons för parning, till renras och framförallt blandrastikar?:crazy:
Han är väl än mindre inte direkt den mentalt bästa DP:n att sätta i aveln?

Missjackpot & Startpompe

Tack! Jag tycker ju själv att han är en väldigt bra dvärgpinscher, både snygg, arbetsvillig och väldigt mild i tempramentet.

Jag har fått en mängd parningsförfrågningar på honom, men hittills varit kanske lite för kräsen, eventuellt kommer det att bli valpar i Ungern efter honom och en tik som håller på med IPO och lydnad.

Men vi får se, jag känner ju gärna att jag vill dela med mig av hans bra egenskaper, men det känns svårt att hitta tikar som känns rätt.

Tanken från början var att skaffa en egen tik och meritera inom lydnad, bruks och wp, men drömmen om en liten Dogo Argentino besannades och jag vet inte riktigt om jag har motivation att träna tre hundar för tävling...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 078
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 227
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka