Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Otter

Trådstartare
Jag startade en tråd igår där jag ville att folk skulle kunna visa upp sina valpar och bara vara allmänt glada. Men istället så blev det världens j*vla diskussion, om att min hund var en monsterhund, att jag var okunnig för att jag fick hjärnsläpp på en annan tråd och skrev hona osv.

Nu ska vi göra detta klart för oss:
1. Ja jag vet att det är en konstig blandning på min hund, hon är Rottweiler/Samojed/Pitbull/Karelsk Björnhund
2. Nej, jag ska inte para henne
3. Jag har erfarenhet av både Rottweiler och andra raser. Speciellt blandraser som har haft antigen Rottweiler eller Schäfer i sig.
4. Det är inget som säger att hon blir helt underbar vid vuxen ålder, bara för att hon är det nu.
5. Det var INTE jag som parade dessa hundar. Jag är INTE uppfödaren, personligen skulle jag aldrig para dessa hundar! Jag kan INTE rå för att jag fastnade för Felicia och att vi trivs ihop.
6. Jag är INTE dum i huvudet, eller en dålig hundägare bara för att jag ibland får hjärnsläpp och inte skriver tik, och jag är INTE en dålig hundägare bara för att det är många raser i min hund.
7. Snälla kalla inte hundarna för "monsterhundar" bara för att det råkar vara många raser i dem, de är ju fortfarande hundar!

Till sist: Se så diskutera och klaga. Gör det här och inte på de trådar där man vill dela med sig av sin valpglädje!

Klara, färdiga, DISKUTERA!
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Jag har själv en blandras o har haft många tidigare men jag ser för många dåligt fungerande konstiga korsningar i jobbet för att kunna acceptera vad som helst.
Detta är en diskussionssida där vi diskuterar hundar o hundproblem. Om det inte passar så får du väl hitta ett annat ställe att få oreserverad beundran utan diskussion för din söta valp.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Nej inte hemska människor men alldeles för ofta helt okunnig.........:confused:

Visst finns det okunniga människor med renraser oxå, men inte alls lika ofta......
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Jag har haft två renrasiga och två blandrashundar.

Hur är jag då tros :confused: ... halvhemsk eller halvt okunnig kanske :angel:
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Det finns ju typ tusen såna här trådar innan...och jag tror att alla är överens om att det inte är hundarna man tycker illa om, utan de som håller på med blandrasaveln.

Jag har själv blandras, men skulle aldrig kunna tänka mej att stödja planerad blandrasavel genom att köpa en valp från någon sådan sk."uppfödare".
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Läste i den andra tråden...ja höll på att få rycket.

inte handlade den tråden om att tracka ner på en person. *suck*

kanon söt hund =)

O jag säger bara lycka till.
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Har sj en blandras, en väldig skum blanding, där båda hans raser spelar in, vilket är en jobbig kombination.
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Jag har själv en blandras o har haft många tidigare men jag ser för många dåligt fungerande konstiga korsningar i jobbet för att kunna acceptera vad som helst.
Detta är en diskussionssida där vi diskuterar hundar o hundproblem. Om det inte passar så får du väl hitta ett annat ställe att få oreserverad beundran utan diskussion för din söta valp.
PL

Men man ska hålla sig innom ämnet i trådarna. Är det en valp-bildtråd så ingår knappst en diskussion om blandrasers vara eller icke-vara, hur hunden blir när den blir stor, monster eller inte... ;)
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Detta är ett diskussionsforum, finns inga regler för om hur trådarna får ta en annan vändning...

Det är väl det somär tjusningen med ett disakussionsforum, att trådar tar en annan vändning ibland och därför håller sig vid liv...
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Var står det i forumets regler att man måste hålla sig till trådens ursprungsämne?
Vem säger att diskussionen om korsningens lämplighet inte ingår i trådens ursprungsämne när TS faktiskt tog upp korsningen.
Visst jag begrep väl att TS bara ville ha svar av typen "guu va gullig" men vad har detta att göra på ett seriöst diskussionsforum?
PL
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Var står det i forumets regler att man måste hålla sig till trådens ursprungsämne?
PL

"För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett)."

Att inte frångå trådens ämne tycker jag hör till allmän netiquette.

...sa Philosophia och bröt just mot regeln ifråga. ;)
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Till TS:
Jag vill gärna veta vad/hur en presumtiv valpköpare tänker när man bestämmer sig för att överhuvudtaget åka och titta på en rottweiler/pitbull/samojed/karelsk björnhund-korsning? Låter det som en sund och trevlig blandning i spekulantens öron? Funderar man på varför uppfödaren har bestämt sig för att korsa dessa raser? Eller är det helt enkelt så att valparna är billiga och man vill ha en valp - vilken som helst? Tänker man på att den "lilla söta valpen" inte kommer att vara varken liten eller särskilt söt inom några månader? Har man kunskaper att ta itu med eventuella problem som dyker upp när valpen blir 5-6 månader och mer självständig?
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Undrar jag oxå faktiskt...
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

PM:a Gunnar och fråga, jag kan slå vad om att merparten av användare inte tolkar allmän netiquette som att inte frångå TS trådämne, vilket vi inte gör heller anser jag..

Vi diskuterar samma ämne ( i detta fall blandraser ) men trådspåret har tagit en annan vändning
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Jag förstår inte varför många som har blandraser alltid tar illa upp och skriker ut att folk hatar blandraser.
Det pratas om rasism och gud vet vad (ja inte nu)
Hur som haver. även om man inte ska avla på sin blandras, så stöder man ändå verksamheten genom att köpa en sån hund.
Jag skulle inte tex köpa en bulldog, för jag vill inte stöda den uppfödningen av hund, även om det är en renrasig.
När ska de som ha blandraser inse att det är uppfödningen man är emot och dessa olika/konstiga blandningar.
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Själv har jag en blandras o har tidigare haft många men det behöver ju inte innebära att jag acceperar idiotaveln som jag ofta ser de negativa effekterna av.
PL
 
Sv: Vi med blandraser är hemska människor, eller?

Jag tyckte bara att om man ville diskutera blandraser så kunde man göra det här istället för på tråden då man kunde få visa upp sina valpar, men jag är icke chef över dessa trådar och ni får diskutera om vad ni vill. Försökte bara föra tillbaka den förra tråden till sitt ursprung, men vill ni icke det så är det upp till er.

Jag respekterar andras åsikter och vill naturligtvis att alla andra människor på Buke respekterar mina åsikter. Jag blir förbannad då folk sitter och idiotförklarar varandra och inte respekterar vad andra människor tycker.

Döm oss andra som bara ni cyniska kan.

Jag förväntar mig inte att någon ska tycka att hon är söt, jag är stolt över min valp och ville bara visa upp henne, precis som ni skulle ha gjort.

Sedan undrar jag, vad tycker ni att uppfödaren skulle ha gjort med valparna om ingen människa köpte dem?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 665
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Startar en ny tråd för detta ämne. Mitt syfte var inte att dumförklara någon genom att använda ordet erkänd istället för godkänd, det...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 791
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 235
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 757
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp